Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / GFG Style Kangaroo: tussen sportwagen en SUV

Geschreven door Klaas Janssens op 05-03-2019

De Kangaroo van GFG Style is een elektrische sportwagen voor het circuit en voor het terrein, want de bodemspeling bedraagt tot 29 centimeter.

De in samenwerking met CH Auto ontwikkelde Kangaroo beschikt over een elektrisch aandrijfgeheel dat twee elektromotoren van elk 245 pk en een batterijpakket van 90 kWh in stelling brengt. Dat volstaat om deze cross-over in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u te jagen en om hem een elektronisch beperkte topsnelheid van 250 km/u te bezorgen. Het rijbereik zou 450 kilometer bedragen. De zowat volledig uit koolstofvezel opgetrokken GFG Style Kangaroo beschikt over vierwielaandrijving en vierwielsturing. En over drie rijmodi waarmee je de bodemvrijheid van het koetswerk stuurt. In Road bedraagt de bodemspeling van 19 centimeter, In Racing 14 en in Off-Road 29 centimeter.

Vreemde deuren

Hoewel de Kangaroo een knappe verschijning is, heet het lijnenspel iets generisch. Maar Giugiaro zou Giugiaro niet zijn, mochten deze GFG-creatie geen leuke designvondsten tellen. Let bijvoorbeeld op de zwarte led-strip achteraan, die verschillende lichtsignalen mogelijk maken. En op de vreemde constructie van de deuren. De bovenkant klapt naar boven en de onderkant naar voren, terwijl ook een stukje van de voorruit naar boven gaat om het in- en uitstappen te vergemakkelijken. 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten