Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Japan Mobility Show 2025: waarom we Daihatsu missen

Geschreven door Klaas Janssens op 05-11-2025

Daihatsu is al een tijdje van de Europese markt verdwenen. En dat is jammer, zo bewijst deze op de Japan Mobility Show voorgestelde K-Open.

Samenvatting Daihatsu K-Open

  • Onthuld op de Japan Mobility Show 2025
  • Nieuwe generatie van de Copen
  • Manuele versnellingsbak
  • Achterwielaandrijving

In de hal waar ook Century, Toyota en Lexus resideerden, had ook Daihatsu een stand. En daarop schitterde deze K-Open, een compacte roadster die voldoet aan de kei-carregelgeving. Dat wil zeggen dat deze Daihatsu niet langer is dan 3,4 meter en niet krachtiger dan 68 pk.

Daihatsu K-Open (Japan Mobility Show 2025)

De GT3 RS achterna

Nu blijft het totaalgewicht van de Daihatsu K-Open wel onder de 900 kilogram steken, zodat de prestaties best pittig blijven. Bovendien switcht deze roadster van voor- naar achterwielaandrijving, en behoud je naast een cvt-bak ook een manuele schakeloptie (met vijf versnellingen).

Daihatsu K-Open (Japan Mobility Show 2025)

Het interieur telt twee sportstoelen, maar een infotainment met centraal disply schittert door afwezigheid. Let ook op de deurhendels aan de binnenkant, want die zijn vervangen door treklinten - très Porsche 911 GT3 RS. Bij deze Daihatsu primeert rijplezier nog op technologie.

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten