Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Nissan HEV1

Geschreven door Olivier Duquesne op 11-08-2008

Door de batterijen te gebruiken die het heeft ontwikkeld voor zijn elektrische prototypes, kan Nissan nu ook hybride technologie gaan onderzoeken.

De Nissan HEV is een achterwielaandrijver. De verbrandingsmotor en de elektromotor zijn aan elkaar verbonden door een hybride transmissie. De HEV heeft geen koppelomvormer maar twee gescheiden koppelingen. De eerste staat tussen het motorblok en de elektromotor, de tweede verbindt die laatste met de achteras. Verder is het werkingsprincipe dat van een klassieke full-hybrid: de elektromotor drijft de auto alleen aan bij lage snelheden, bij het optrekken werken beide motoren samen en de benzinekrachtbron doet het op zijn eentje bij hogere kruissnelheden. Uiteraard wordt elektriciteit gerecupereerd bij het vertragen.

Web Editor - Specialist Advice

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten