Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Peugeot vindt het stuur opnieuw uit met de Hypersquare

Geschreven door Frédéric Kevers op 12-11-2025

De Peugeot Polygon blikt reeds vooruit op de volgende generatie van de elektrische e-208. Maar het is zijn nieuwe Hypersquare-stuur dat opzien baart.

Samenvatting Peugeot Polygon Concept

  • Minder dan 4 meter lang
  • Voorbode volgende e-208?
  • STLA Small-architectuur
  • LFP-batterij: +500 km rijbereik
  • Nieuwe i-Cockpit: Hypersquare

Hoewel de Peugeot Polygon Concept niet langer dan 4 meter is, symboliseert deze designstudie de toekomstvisie van de Franse constructeur. Zie deze creatie gerust als een manifest, als een visie op het design en de technologie van morgen. Die wat vage toekomstvisie zal concreter worden wanneer de Polygon transformeert in de volgende generatie van de e-208.

2025 Peugeot Polygon

Over de aandrijflijn worden weinig woorden verspild, enkel dat deze elektrische Peugeot Poylgon op het STLA Small-platform van de Stellantis-groep bouwt en LFP-batterijen gebruikt die een rijbereik van meer dan 500 kilometer beloven.

Hypersquare

De Peugeot Polygon Concept combineert een hypermoderne vormtaal en sierlijke vleugeldeuren met over de gehele breedte van de voorzijde lopende ledstrips en een verlicht leeuwenlogo. Maar voor de grote vernieuwing moet je binnenin zijn, want het interieur toont het nieuwe i-Cockpit-concept met zogeheten Hypersquare.

2025 Peugeot Polygon

Dankzij steer-by-wiretechnologie is van een klassieke stuurkolom geen sprake meer, een ook het stuurwiel van deze Peugeot is helemaal anders dan we dat gewoon zijn. Geen ronde velg, maar een rechthoekig stuur dat alle informatie weergeeft op een micro-ledscherm van 31 inch dat voor de bestuurder lijkt te zweven.

 

Binnenin staat het Hypersquare-stuur centraal. Dankzij steer-by-wire-technologie verdwijnt de klassieke stuurkolom volledig. De bedieningselementen zijn in de vier hoeken van dit rechthoekige stuur ondergebracht, terwijl alle informatie wordt weergegeven op een 31-inch Micro-LED-scherm (24 × 74 cm) dat voor de bestuurder zweeft.

Het interieur ademt minimalisme en hightech, met een nadruk op ergonomie en digitale beleving – een voorbode van de toekomstige i-Cockpit-generatie.


Techniek en prestaties

De Polygon is gebouwd op het STLA Small-platform van Stellantis en gebruikt LFP-batterijen van CATL, goed voor een WLTP-actieradius tot 500 km in de toekomstige e-208.

Er zijn drie varianten aangekondigd:

  • Urban – gericht op stedelijk gebruik,

  • Explorer – met avontuurlijke accenten,

  • Player – met een nadruk op connectiviteit en infotainment.

Ze delen allemaal hetzelfde technische fundament, maar met verschillende interpretaties van gebruik en persoonlijkheid.


Conclusie: een manifest van moderniteit

De Peugeot Polygon is meer dan een oefening in stijl: het is een manifest. Het concept kondigt aan hoe Peugeot de stedelijke elektrische mobiliteit van morgen wil benaderen – met lichtheid, wendbaarheid, technologie en karakter.

De productieversie zal ongetwijfeld soberder ogen, maar de richting is duidelijk: modern, verbonden en innovatief. De kleine leeuw belooft meer dan ooit een slimme en stijlvolle metgezel te worden in de stad van de toekomst.

Web Editor

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten