Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Peugeot Prologue HYmotion4

Geschreven door Olivier Duquesne op 02-10-2008

Dit prototype is niet alleen de voorloper van een cross-over, zoals zijn stijl doet vermoeden, maar ook van een eenvolumer op basis van het platform van de 308.

De Peugeot Prologue HYmotion4 is een kruising tussen een SUV en een compacte eenvolumer. Hij wordt aangedreven door dezelfde hybride oplossing als het prototype RC HYmotion4, maar in dit geval is de elektromotor achterin gemonteerd, terwijl de verbrandingsmotor voorin lig. Ook deze auto kan worden aangedreven op de vier wielen en zuiver elektrisch rijden. Het verschil is echter dat dit prototype op diesel rijdt.

Onder de motorkap vinden we namelijk de tweeliter-HDi die 163 pk (120 kW) en 300 Nm ontwikkelt. De elektromotor achterin houdt het op 37 pk (27 kW) en 200 Nm. Wanneer deze beide motoren hun krachten bundelen, geven ze de Peugeot een potentieel van 200 pk (147 kW). Ze worden gecombineerd met een gerobotiseerde zesversnellingsbak die zich laat bedienen via de versnellingspook of met behulp van spatels achter het stuur.

Via een draaiknop op de middenconsole kan de bestuurder kiezen uit vier verschillende standen: auto, 'ZEV' (Zero Emission Vehicle), vierwielaandrijving (4WD) en Sport, waarbij het schakelen sneller en bij hogere toerentallen verloopt dan in de normale stand. De nikkel-metaalhydridebatterijen recupereren energie bij het vertragen om bij te laden.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten