Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Toyota FT-Bh

Geschreven door Olivier Duquesne op 06-03-2012

De Toyota FT-Bh is een hybride conceptcar met een uitgekiende stroomlijn en een gewicht van minder dan 800 kilo. Zijn normgemiddelde zou dan ook slechts 2,1 l/100 km bedragen...

Toyota heeft op het salon van Genève een prototype onthuld dat gericht is op een optimaal rendement. De conceptcar FT-Bh beschikt over meerdere troeven om minder te verbruiken: een pluimgewicht, een hybride aandrijving en een zeer aerodynamische lijn. Deze auto, die 3.985 millimeter lang, 1.695 millimeter breed en 1.400 millimeter hoog is, weegt slechts 786 kilogram, dankzij het gebruik van staal met een hoge elasticiteit, aluminium en magnesium.

Zelfs de aandrijflijn heeft gewicht verloren: 60 kilogram. De auto maakt gebruik van een tweecilinder-benzinemotor van 1,0 liter met een D4-injectiesysteem onder hoge druk van de nieuwste generatie, die volgens de Atkinson-cyclus werkt. Management van de thermische energie verlaagt de olie- en watertemperatuur, wat de recuperatie van thermische energie verbetert en het verbruik van elektriciteit met 50 procent verlaagt.

Nog steeds met efficiëntie in het achterhoofd, levert de aerodynamica een opmerkelijke Cx van 0,235 op. De banden met lage rolweerstand dragen tot slot ook nog een steentje bij. Het gevolg van dit alles is een gemiddeld verbruik van 2,1 liter per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 49 g/km. De ingenieurs bestuderen ook de mogelijkheid om de auto uit te brengen met een motor op gas om de CO2-uitstoot verder te laten dalen naar 38 g/km, of zelfs met een herlaadbare hybride die 19 g/km zou halen...

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten