Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Volkswagen Passat BlueMotion II

Geschreven door Olivier Duquesne op 10-10-2008

De VW Passat BlueMotion wordt nog wat groener (of blauwer): zijn normverbruik flirt nu met de 4 l/100 km. Helaas gaat het voorlopig nog om een studiemodel.

Volkswagen toonde op het salon van Parijs de Passat BlueMotion II. Dit prototype voldoet nu al aan de Euro 6-uitstootnormen, die van kracht worden in 2014. Deze break is meteen de zuinigste Passat ooit, met een beloofd normverbruik van 4,1 l/100 km, goed voor een CO2-uitstoot van 109 g/km. Op die manier kom je met een volle tank diesel maar liefst 1.700 kilometer ver. Net als de huidige Passat BlueMotion plukt dit studiemodel de vruchten van stroomlijnaanpassingen, een stop-startsysteem en een common-rail-TDI, gekoppeld aan een langer gespreide versnellingsbak. Daarnaast is hij de eerste VW ooit die beschikt over een systeem dat de remenergie recupereert.

In afwachting dat deze BlueMotion II ooit in de showroom staat, biedt VW vanaf volgend jaar wel al de Passat Blue TDI aan. Die wordt aangedreven door een variant van de tweeliter-TDI van 140 pk, die zijn vermogen zag toenemen tot 143 pk (105 kW), maar toch minder verbruikt. Deze Passat is eveneens uitgerust met een SCR-katalysator met AdBlue-additief die de stikstofoxidepartikels (NOx) moet afbreken. Vandaar trouwens ook de naam? De Passat Blue TDI wordt zowel als vierdeurs als in breakuitvoering beschikbaar.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten