Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Scoops / In volle transitie – Volkswagen

Geschreven door Tony Verhelle op 27-02-2020

Binnen de VW-groep is er alles aan gedaan om de toekomst veilig te stellen. Dit zijn de belangrijkste modellen die Volkswagen de komende tijd zou moeten onthullen.

Golf

De Golf is al verkrijgbaar bij de dealers en zal nog in de gebruikelijke varianten worden onthuld de komende maanden. Te beginnen met de GTI die 245 pk krijgt als basismodel en 295 pk als GTI Performance. De Golf R komt ook nog met zijn vierwielaandrijving en 333 pk onder de kap. Ook als diesel komt er een sportief model met de GTD van 200 pk. Er komen ook twee plug-in hybrides: een met 204 pk en de GTE met 245 pk. De elektrische autonomie voor deze modellen zal ongeveer 50 km bedragen.

T-Cross Coupé (eind 2020)

De kleinste SUV van Volkswagen heeft ook recht op een coupé-variant, waarmee het merk kan meesurfen op de laatste trend van hippe kleine SUV’s. De twee modellen zijn op technisch vlak identiek.

Passat/Arteon

Ook al komen er ruimere ID-modellen, staat er toch nog een nieuwe Passat op de planning voor 2022. Die zal beschikbaar zijn als berline en als break met nieuwe verbrandingsmotoren die aan de Euro 7-normen zullen voldoen, ook al zijn die normen nog niet bekend. De Arteon zal op zijn beurt een facelift krijgen om zich meer te onderscheiden van de Passat, ook binnenin. Een shooting brake zou ook op de planning staan.

ID.Buggy (eind 2022)

Is de Buggy wel commercieel vatbaar? Volkswagen heeft er al over nagedacht en denkt van wel als het merk erin slaagt om 5.000 exemplaren per jaar te verkopen en als de productie wordt uitbesteed. Het merk van Wolfsburg heeft wel vaker nichemodellen uitgebracht zoals de Scirocco, de Beetle of de Eos. Om de ID. Buggy te kunnen maken heeft Volkswagen contact opgenomen met e.GO, een start-up in Aachen die gespecialiseerd is in carrosseriën in kunststof.

ID.Buzz (midden 2022)

De legendarische Volkswagen T1, of Bulli in Duitsland, zal zijn comeback maken als elektrische versie. Langs de buitenkant zal het productiemodel erg lijken op de concepcar, al wordt het interieur wat normaler en praktischer voor elke dag. Er zouden twee versies worden aangeboden: een ‘normale’ en een versie met lange wielbasis.

ID.Crozz (herfst 2020)

Na de Audi Q4 e-tron komt de VW ID.Crozz die ook op het MEB-platform rust, dat speciaal ontwikkeld is voor elektrische aandrijving. Deze SUV met vierwielaandrijving komt ook als coupé en geniet van twee motoren met een vermogen van 306 pk. Dezelfde motorisatie komt in de GTX, een sportieve afgeleide die in de komende jaren moet uitkomen. Eind 2022 verwachten we ook een kleine SUV in de ID-familie, met het formaat van de T-Cross en dus ook de naam ID.Cross.

ID.Ruggdzz (midden 2023)

De ID.Ruggdzz valt op door zijn hoekige lijnen en zijn rustieke uitstraling. Maar van waar komt die naam? Het is een samenvoeging van het Engelse ‘rugged’, dat ‘robuust betekent’, en het achtervoegsel ‘-zz’ om aan te tonen dat het om een elektrische Volkswagen gaat. Met een lengte van 4,60 m wil de auto voldoende ruimte bieden. Er zou ook een versie met lange wielbasis en 7 zitplaatsen komen. Volkswagen weet echter niet zeker of het dit model op de markt moet brengen. Het zou ook naar Skoda kunnen gaan, dat er zijn klanten van de geschrapte Roomster en Yeti mee zou kunnen terughalen.

ID.Vizzion (begin 2022)

De ID.Vizzion was een van de eerste elektrische conceptcars van Volkswagen. Met de looks van de Passat bood dit model een ruimer interieur dankzij de elektromotor. Eind 2019 werd er een tweede versie van de Vizzion voorgesteld op het salon van Los Angeles: de Space Vizzion, die net als de Vizzion op de markt zal komen. Met een Cx-waarde van 0,24 en een vermogen van 340 pk zouden deze twee modellen knappe prestaties moeten voorleggen, samen met hun batterij die hen een autonomie van ongeveer 600 km moet geven.

Tiguan

De Tiguan geniet dit jaar van een facelift die vooral technische evoluties moet bieden. Hij krijgt nieuwe motoren met mild hybride technologie op 48 V. Een Tiguan R met 333 pk komt ook in het gamma en neemt de motor over van de Golf R. Er zou ook een Tiguan coupé kunnen komen, om mee te gaan met de trend.

Illustraties : Christian Schulte & constructeurs

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten