Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Veiligheid / Deze Suzuki haalt 0 sterren bij de NCAP-crashtests

De Suzuki S-Presso serveert slappe koffie: de stadswagen scoorde 0 sterren bij de Global NCAP-crashtestproeven.

2020 Suzuki S-Presse (Global NCAP)

Opel heeft de Mokka, Suzuki de Cappuccino en de S-Presso. Leuke, naar koffie genoemde modellen. Maar dat maakt ze niet veilig, want tijdens de Global NCAP-crashtesten serveerde de Suzuki S-Presso bijzonder slappe koffie. De compacte stads-SUV kreeg een 0 op zijn rapport. En die slechte score komt met een flinke bolwassing van de meester. "Maruti Suzuki heeft het grootste marktaandeel in India, maar lijkt nauwelijks te investeren in veiligheid", tiert Global NCAP-voorzitter Alejandro Furas. "Andere Indische fabrikanten zoals Mahindra en Tata bieden veel betere veiligheidsvoorzieningen en behalen zelfs vijf sterren. Het is tijd voor Maruti Suzuki om zich te ontfermen over de veiligheid van zijn klanten."

De Global NCAP, de overkoepelende veiligheidsinstituut achter het Europese Euro NCAP, strijdt al een tijdje werk van de barslechte crashtestresultaten van Indische auto's. Vooral de bijzonder populaire basismodellen van de reeds bijzonder goedkope instapmodellen blijken boter bij een botsing. Het was de doelstelling van de Global NCAP om de standaard op te trekken tegen 2020, onder meer door het verplicht maken van een airbag voor de bestuurder en van een ABS-remsysteem. Maar dat kon de Suzuki S-Presso niet helpen. Tijdens de crash kwamen er te veel krachten vrij op de borst van de voorste inzittenden en op de nek van de bijrijder.

De S-Presso wordt niet aangeboden in Europa. De in België verkochte Suzuki-modellen beantwoorden aan heel andere en veel hogere veiligheidseisen dan die in India.

 

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken