Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Land Rover Discovery 4

Wat visueel niet meer dan een facelift lijkt, is in werkelijkheid een volwaardige generatiewissel: de land rover discovery 4 is onderhuids volledig nieuw... Maar blijft even veelzijdig als vroeger.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.96/20

Overzicht :

In deze Discovery staat alles in het teken van luxe, rust en weelde. Een troef is onbetwistbaar de komst van de drieliter-biturbodiesel (3.0 TDV6), naast de 2.7, die in de catalogus blijft. De cijfers spreken voor zich: 245 pk en een koppel van 600 Nm bij 2.000 o/m, respectievelijk 29 en 36 procent meer in vergelijking met de 2.7 TDV6. Het verbruik en de uitstoot gingen dan weer omlaag, met 9 procent: het gemengde normverbruik bedraagt 9,3 l/100 km, de co2-uitstoot 246 g/km. In de praktijk verbaast deze motor door zijn gewilligheid van bij de laagste toeren, zijn duw in de rug, zijn gulle hernemingen en levendige acceleraties. Dat hij slechts 9,6 seconden nodig heeft om van 0 tot 100 km/h te sprinten, getuigt van enige levendigheid, om niet te zeggen viriliteit... Bovendien is de geluiddemping zo uitzonderlijk goed dat je je zou afvragen of je wel degelijk met een diesel onderweg bent. Maar naast de prestaties zijn we ook verkocht voor het weggedrag van de nieuwe Discovery. Het rijplezier nam toe dankzij verschillende technische verbeteringen: een nieuwe ophanging, een aangepast stuur, grotere remmen en een geëvolueerd antispinsysteem. Dat uit zich in een stabiliteit van hoog niveau, een remsysteem dat nooit op een fout te betrappen is, en een uiterst beperkte rolneiging. Met het oog op een optimale veiligheid werd het bochtcontrolesysteem verbeterd, waardoor het nog alerter werd zonder bemoeiziek te zijn. Maar de discovery 4 voelt zich niet alleen thuis op het asfalt. Hij staat minstens evenveel (zo niet meer) zijn mannetje weg van de gebaande paden.

De Discovery is tegelijk een echte kilometervreter, een ongeëvenaarde terreinspecialist en een volwaardige gezins auto. Waarom oogst hij dan niet meer success in ons land? Misschien omdat het hem aan charisma ontbrak... Of omdat hij niet 'premium' genoeg was? Nu hij er wat meer uitziet als een Range Rover Sport, komt de Discovery tegemoet aan die 'lacune'. Zijn extra zuinigheid is natuurlijk ook mooi meegenomen. Maar laten we duidelijk zijn: hij heeft de rest van het gamma niets te benijden.

In dit artikel : Land Rover, Land Rover Discovery

De concurrenten