Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Eerste tests

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Seat Leon : Kleine evoluties

Geschreven door op

Basisprijs meer info
24.390 €
  • Score redactie 16.20/20

Overzicht :

Na vijf jaar succesvolle carrière ondergaat de Seat Leon voor modeljaar 2017 een update. In alle bescheidenheid weliswaar, want zelfs kenners zullen twee keer moeten kijken waar de verschillen zitten.

Sinds zijn lancering in 2012 is de Leon de bestseller in het Seat-gamma. De middenklasser, die nog altijd beschikbaar is als vijfdeurs, driedeurs (SC) en break (ST), ondergaat voor 2017 een kleine opfrisbeurt. Op het eerste gezicht verandert er uiterlijk niets, maar wie goed kijkt, merkt toch enkele detailwijzigingen. Zo werden de voor- en achterbumper lichtjes onder handen genomen, terwijl de richtingaanwijzers in de koplampen voortaan geïntegreerd zijn in de leddagrijverlichting en achteraan ledlichten met grotere richtingaanwijzers zitten. Voor de rest hebben de ontwerpers echter niet geraakt aan het strakke en sportieve lijnenspel van de Leon.

  • Look
  • Rijhouding
  • Actieve veiligheid
  • Iets te stugge schokdemping
  • Slechts vijf versnellingen voor manuele 1.6 TDi
  • Bijna onzichtbare evolutie

Binnenin zijn de verschillen daarentegen des te opvallender. Van een volledige remake van het interieur kunnen we weliswaar niet spreken, maar de middenconsole krijgt vanaf het tweede uitrustingsniveau voortaan een elektrische handrem. Daardoor konden de designers de console wat hoger maken en een bijkomend bergvakje toevoegen.

Bovenaan in het dashboard zien we eveneens een nieuw navigatie- en multimediasysteem, voorzien van een 8 duim groot capacitief aanraakscherm. Om plaats te besparen is de nabijheidssensor verdwenen, zodat menu’s niet langer getoond worden als je met je vinger nog maar in de buurt van het scherm komt – je moet het nu echt aanraken – maar qua gebruiksgemak is er op dit systeem niets aan te merken. In de komende maanden volgt nog een nieuwe (optionele) tellerpartij, waarbij de analoge wijzerplaten vervangen worden door een digitaal scherm.

In dit artikel : Seat, Seat Leon

De concurrenten