Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Seat Leon e-Hybrid : de elektrische toer

Zowel als break als in vijfdeursversie introduceert de Leon plug-inhybridetechnologie bij Seat. De e-Hybrid verzoent power met de hoop op een laag verbruik... als je tenminste op tijd en stond oplaadt.

34.820 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het motorgamma van de Leon wordt verder uitgebreid met een plug-in­hybride, die bij Seat e-Hybrid werd gedoopt. Een primeur voor het Spaanse merk. De Leon e-Hybrid ontwikkelt een gecombineerd vermogen en koppel van 204 pk en 350 Nm, waarmee hij zich meteen als topversie positioneert. De versie met 245 pk is voorbehouden aan Cupra. Al die power wordt gezamenlijk ontwikkeld door de 1.4 TSI-benzinemotor met 150 pk en een elektromotor van 115 pk (of 85 kW). De 13 kWh-batterij – die in 4,5 uur aan een wallbox volledig opgeladen kan worden via het luikje links vooraan – ligt achter de 40 liter grote brandstoftank. Daardoor verloor de vijfdeurs 110 liter kofferinhoud (270 liter) ten opzichte van zijn niet-hybride evenknie; voor de Break is dat zelfs 150 liter (470 in plaats van 620). Jammer ook dat de koffer geen opbergvak heeft voor de laadkabels.

Ondanks het gelaagde dashboard en een inspanning wat betreft de binnenverlichting, blijft de interieursfeer klassiek, op het randje van saai. Maar het is wel allemaal erg verzorgd. Niettemin hebben de designers van Seat al te zeer ingezet op het centrale aanraakscherm voor de bediening van de instrumenten. En op USB-C, wat maakt dat je in veel gevallen voor het aansluiten van je smartphone of een goeie oude USB-stick een adapter moet aanschaffen. Er is toch bluetooth voor de muziek, hoor ik u denken. Dat klopt. Maar dat neemt niet weg dat een ‘ouderwetse’ USB-aansluiting zeker nog op zijn plaats was geweest in de console.

  • Dynamisch acceleratievermogen
  • Rijgedrag in EV-modus
  • Design
  • Hoge prijs
  • Verbruik afhankelijk van opladen
  • Koffervolume, gebrek aan kabelopbergvak

In dit artikel : Seat, Seat Leon

Web Editor - Specialist Advice

NIEUWSBRIEF