Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi A3 2.0 TDI 150

Met de komst van de nieuwe A3 kondigt zich een titanengevecht aan bij de premiummiddenklassers. Welke troeven de Audi in die strijd naar voren kan schuiven, ontdekken we in deze test van de 2.0 TDI.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00/20

Overzicht :

Net zoals vorige keren wordt de nieuwe A3 in twee golven voorgesteld: in Genève in maart konden we deze driedeurs in première bewonderen, in Parijs volgde de vijfdeurs, Sportback geheten. Dat verschil is mogelijk doordat VW met de A3 ook een totaal nieuwe platformstrategie introduceert, onder de naam MQB. Dat staat voor 'modularen Querbaukasten. Quer staat voor 'dwars' en het MQB-platform zal dus op termijn alle modellen binnen de VW-groep bedienen die de motor dwars voorin hebben liggen. Dit nieuwe concept schept de mogelijkheid om veel meer variatie (in de lengte en in de breedte) te brengen binnen dezelfde basisconfiguratie. Opvallend is dat Audi er door het gebruik van lichtere materialen en een doorgedreven ontwerp in geslaagd is de nieuwe en wat ruimere A3 lichter te maken dan zijn voorganger (40 tot 80 kilogram, naargelang van de versie), hoewel de nieuweling standaard een iets betere uitrusting heeft dan zijn voorganger. In het geval van onze 2.0 TDI bedraagt het verschil zo'n 40 kilo.

  • Zeer gematigd verbruik
  • Behoorlijke prestaties
  • Wegligging t.o.v. voorganger
  • Veercomfort t.o.v. voorganger (standaardchassis)
  • Verbluffende afwerkingskwaliteit
  • Uitgebreide uitrustingsmogelijkheden
  • Soms erg dure opties
  • Teveel verplichte optiecombinaties
  • Trekkracht, grip voorwielen kan beter
  • Krenterige algemene waarborg
  • Instap achterin
  • Wat rauwe motor na koudestart

In dit artikel : Audi, Audi A3

Geschreven door op

De concurrenten