Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Citroën C3 1.6 BlueHDi 100 : Een vleugje originaliteit

Geschreven door op

Basisprijs meer info
18.095 €
  • Score redactie 15.18/20

Overzicht :

Met zijn C4 Cactus-trekken wil de nieuwe Citroën C3 zijn talrijke rivalen prikkelen, niet het minst zijn neef, de Peugeot 208, en zijn eeuwige rivaal, de Renault Clio. Het recept? Een origineel design en een indrukwekkend technologisch arsenaal.

We zijn intussen vertrouwd met de moderne marketingstrategieën van de automerken om vooral veel ‘buzz’ te genereren. De C3 van de tweede generatie was al een tijdje van de schermen weggedeemsterd. Vandaag treedt de derde generatie van het model uit de schaduw, met een fris design, personaliseringsmogelijk-
heden en technologische innovaties, zoals zijn geïntegreerde geconnecteerde camera (waar de reclamecampagnes zwaar op focussen). Er is natuurlijk meer nodig om van een geslaagde auto te spreken, maar het is toch een slimme zet op een moment waarop iedereen zich uitslooft om zijn virtuele leven uit te bouwen op sociale media.

Daarmee neemt Citroën duidelijk een jong publiek in het vizier, terwijl het tegelijk ook terugkeert naar enkele waarden die essentieel zijn voor het merk – het comfort met name – om ook de traditionele klanten te behagen. Dat geeft ons een heel ‘positieve’ nieuwe C3, al wierp grote baas Tavares een sombere schaduw op het feestje. De C3 wordt namelijk niet langer gebouwd in Frankrijk (Poissy), waardoor hij zijn made in France-label verliest. Hij rolt nu van de band in het Sloveense Trnava. Daardoor kon een deel van de productie van de gewone Peugeot 208 opnieuw verhuizen naar Poissy, naast de ‘GTi by Peugeot Sport’-edities. Het gevolg van een kostenstrategie…

  • Sympathieke stijl, geslaagd
  • Comfort op de voorste plaatsen
  • Beperkt verbruik
  • Aanvaardbare prijs, personaliserings-mogelijkheden
  • Handige geconnecteerde dashcam
  • Bediening versnellingsbak
  • Slappe motor onder 1.500 o/m
  • Beperkte moduleerbaarheid
  • Hoofdruimte achterin
  • Toegang tot de koffer

In dit artikel : Citroën, Citroën C3

De concurrenten