Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Honda Civic Type R

Geschreven door Bert Troubleyn op

Naast zijn drukgevoede rivalen is de Honda Civic Type R met zijn i-VTEC-technologie en zijn 100 pk/l echt een van de laatsten der Mohikanen onder de atmosferische GTI's.

Honda Civic Type R #1
Prijs
NB
  • Score redactie /20

Zijn driedeurscoupélivrei geeft de nieuwe Honda Civic een sportievere look dan voordien. In feite is de Type R verburgerlijkt... in de goede zin van het woord, dat wil zeggen op praktisch vlak, dankzij een ingenieus ontworpen achtercompartiment, en door flink wat verstevigingen en geluiddempende maatregelen, die hem draaglijker maken voor dagelijks gebruik. En dat zonder afbreuk te doen aan zijn look van sprintbom, noch aan de unieke zwier van zijn opgepepte motor en aan zijn feilloze versnellingsbak. Dat zijn ophanging enigszins aanvoelt als die van een groep N-rallywagen, komt omdat het volstaat 40 kilo luxeaccessoires en overtollig geluiddempend materiaal te verwijderen en de nodige uitrusting te monteren voor een FIA-goedkeuring om hem nog dit jaar in te schrijven in de groep A, of vanaf 2008 in de groep R. De light-versie, die 2.000 euro minder kost, is nu al verkrijgbaar bij JAS Motorsport, samen met een hele waaier aan competitieonderdelen.

In dit artikel : Honda, Honda Civic

Tests

Onze tests

De concurrenten