Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

De YOUNGTIMERS RALLY?  De voorinschrijving is nog open!  Let’s do it !

De YOUNGTIMERS RALLY? De voorinschrijving is nog open! Let’s do it !

nu inschrijven

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi A : Waardig vlaggenschip

De Hyundai Santa Fe is gegroeid… of gekrompen, al naargelang je vergelijkt met zijn gewone voorganger of met de Grand-afgeleide. Kan het nieuwe model beide versies tegelijk vervangen?

51.199 €
  • Score redactie 15.42/20

Overzicht :

In het begin van de jaren tweeduizend was Hyundai in Europa bij lange na niet de speler die het merk vandaag is. De term SUV zei het grote publiek nog niet veel en de eenvolumer – of de break, die in België altijd erg populair is geweest – wierp zich op als het meest aanlokkelijke aanbod voor gezinnen. Dat is de context waarin de allereerste Santa Fe bij ons op de markt kwam. Met zijn stoere dikke bumpers, zijn bolle spatborden en zijn dakstangen viel hij meteen in de smaak en gaf hij de geloofwaardigheid van de Zuid-Koreaanse autobouwer een stevige boost.

Een kleine twintig jaar later lanceert Hyundai de vierde generatie van de Santa Fe, maar in de tijd daartussen heeft het een heel gamma avontuurlijke auto’s uitgebouwd en verkocht het maar liefst 1,6 miljoen SUV’s op ons Oude Continent. Dat de Koreanen snel leren, weten we, maar hebben ze deze keer de goede beslissing genomen? In plaats van twee chassislengtes aan te bieden zoals voordien – Santa Fe en Grand Santa Fe – heeft de constructeur er nu voor gekozen zijn nieuwe model precies tussen die twee in te positioneren. Een keuze die niet zonder gevolgen blijft…

  • Algemeen rijcomfort (ophanging, motor)
  • Geluiddemping, aangenaam interieur
  • Wegligging, geruststellende vierwielaandrijving
  • Binnenruimte, beschikbaar met 7 plaatsen
  • Rijkelijke en bijdetijdse uitrusting
  • Hoog gewicht voelbaar
  • Hinderlijk grote buitenmaten, draaicirkel
  • Afwerking kan beter
  • (enkele harde plastics)
  • Beperkend uitrustingsbeleid
  • Prijskaartje

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Santa Fe

Geschreven door op

De concurrenten