Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Kia e-Niro 64 kWh: Elektrisch en praktisch

De Kia Niro was als (plug-in)hybride al geen grote drinker, maar kickt nu helemaal af van de loodvrije benzine als zuiver elektrische e-Niro. Zijn belangrijkste argument: een onklopbare verhouding prijs-rijbereik-prestaties, zeker in deze versie met 64 kWh-batterij.

43.190 €
  • Score redactie 15.75/20

Overzicht :

Terwijl zijn technische bloedbroeder bij Hyundai, de Ioniq, zijn normale hybride­versie en plug-inhybrideversie al snel aanvulde met een volledig elektrisch model, deed de Kia Niro er iets langer over om zijn 1.6 GDi-motor helemaal op te geven. Maar dat is nu dus gebeurd, met als voordeel dat de e-Niro zich niet tevreden hoeft te stellen met de ‘kleine’ 28 kWh-batterij van de elektrische Ioniq, maar dat hij wordt gelanceerd met het dubbele batterijaanbod van de recentere Hyundai Kona EV. Dat is enerzijds een al royale instapmodule van 39,2 kWh en anderzijds een Long Range-batterij van 64 kW, waarvoor je een supplement van 3.900 euro moet neertellen. Dat is de prijs die je betaalt om de actieradius over de WLTP-­cyclus te zien stijgen van 289 naar 455 kilometer. Toch kost zelfs die versie de helft minder dan de jongste elektrische prestige-SUV’s op de markt (Audi e-Tron en Jaguar I-Pace). En anderzijds toont de e-Niro zich praktischer dan de Hyundai Kona EV, vooral dankzij zijn merkelijk grotere kofferruimte (451 tegenover 322 liter).

  • Aantrekkelijk reëel rijbereik
  • Scherpe prijs voor een elektrische auto
  • Verzorgde geluiddemping
  • Rijplezier, prestaties
  • Praktische aspecten
  • Absoluut gezien niet goedkoop
  • Beperkend uitrustingsbeleid
  • Trekkracht voortrein
  • Geïntegreerde lader enkel monofasig
  • Beperkte connectiviteit (voorlopig)

In dit artikel : KIA, KIA Niro

Geschreven door op