Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Opel Astra Break 1.7 CDTI 100 & 1.9 CDTI 150

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Astra Break behoudt de dynamische capaciteiten van de vijfdeursberline, maar voegt daar een flinke dosis berg- en zitruimte aan toe. Wij testten twee van de vier diesels.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

Twee van de vier diesels laten we hier uitgebreid de revue passeren. Van de 1.7 CDTI bestaan twee versies:
eentje met 80 en eentje met 100 pk. Het verschil tussen beide versies zit hem vooral in de aan- of afwezigheid van een turbo met variabele geometrie. De 100 pk-versie uit onze test produceert een maximum-koppel van 240 Nm bij 2.300 toeren.De nieuwe 1.9 CDTI is een aangepaste Fiat-krachtbron van de JTD-generatie (uiteindelijk ook de uitvinders van de common rail-technologie), die we terugvinden in ettelijke Fiats, Alfa's en Lancia's. Ook deze motor is in twee versies verkrijgbaar: eentje met 120 en eentje met 150 pk. Wij reden met de krachtigste van de twee. Het maximumkoppel
van die motor bedraagt 320 Nm tussen 2.000 en 2.750
toeren. De Astra Break behoudt alle dynamische kwaliteiten van de berline (die niet min zijn), maar kreeg – vanzelfsprekend – extra aandacht voor de ruimte binnenin. De 4,51 meter lange Break behoort tot de grootste in zijn categorie, samen met de Fiat Stilo
Multi Wagon en de Renault Mégane Grandtour.

In dit artikel : Opel, Opel Astra

Tests

Onze tests

De concurrenten

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars