Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Lexus NX 450+: Modieus laat

In het kort

  • Interieur
  • Technologie
  • Onderweg
  • Budget
Lexus NX 450+: Modieus laat
Conclusie / Lexus NX 450+: Modieus laat

Een late intrede ten spijt bewijst de Lexus NX 450h+ dat alles beter kan. Moederhuis Toyota heeft zich nochtans lang gekant tegen de plug-intechnologie, die de algemene zuinigheid van een aandrijflijn ondergeschikt maakt aan een beperkt aantal emissievrije kilometers en een artificieel lage CO2-waarde. De oplossing komt er in de vorm van een stekkerhybride die zich met lege accu’s als een zelfopladende gaat gedragen. Dat systeem werkt zo goed dat het brandstofverbruik een stuk lager ligt dan bij vergelijkbare concurrenten die voor een snelle winst zijn gegaan. Wil je daar in België nog ten volle van genieten in een bedrijfscontext, dan zal de bestelbon wel vóór 1 januari 2023 getekend moeten zijn. Daarna stijgt het kostenplaatje van PHEV’s gradueel om de overgang naar een volledig elektrisch wagenpark te stimuleren. Particuliere kopers hebben daar natuurlijk allemaal geen boodschap aan, maar allicht wel aan het feit dat de stekkerloze hybride, de NX 350, al onder 50.000 euro begint en bijgevolg zomaar even 17.000 euro minder duur is dan de versie met stekker.

Je kan het volledige testbericht lezen in ons e-magazine. (n° 1099)

Tests

Onze tests