Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volvo C40 Recharge Twin: De nieuwe Gentenaar

In het kort

  • Interieur
  • Technologie
  • Onderweg
  • Budget
Volvo C40 Recharge Twin: De nieuwe Gentenaar
Conclusie / Volvo C40 Recharge Twin: De nieuwe Gentenaar

Een batterijfabriek komt er uiteindelijk niet in Gent, maar de Belgische Volvo-fabriek heeft toch maar mooi een tweede EV te pakken. Dat model laat de X in zijn typebenaming achterwege om de C te accentueren, ook al heeft de nieuwe C40 even weinig échte coupékenmerken als de C30 die hem voorafging. Trouw aan de tijdgeest is deze C40 een cross-over geworden, terwijl het Recharge-gedeelte in zijn naam aangeeft dat het om een zuiver elektrisch model gaat. De werkpunten die we bij onze laatste XC40-test met dezelfde aandrijflijn noteerden, lijken grotendeels geremedieerd, waardoor de C40 homogener voor de dag komt. Kortom, Volvo rijdt hier een interessante variant voor die ondanks zijn gestileerde voorkomen nauwelijks toegevingen doet op het vlak van de bruikbaarheid. Alleen blijken de 408 paarden van deze Twin-versie nog altijd te veel om een redelijk verbruik te garanderen. Maar opteer voor de enkelvoudige elektromotor om zowel budget als verbruik te drukken en je krijgt een EV waarop niet alleen de Gentenaars, maar alle Belgen trots mogen zijn.

Je kan het volledige testbericht lezen in ons e-magazine. (n° 1095)

Tests

Onze tests