Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Subaru Forester 2.0 D

Geschreven door Bert Troubleyn op

We waren al zeer te spreken over de boxerdiesel in de Subaru Legacy. Dat deed het beste vermoeden voor de Forester 2.0 D, die er nog een zesde versnelling bijkreeg.

Subaru Forester 2.0 D #1

In de loop der jaren en door koppig originele keuzes te blijven maken is Subaru erin geslaagd om heel wat sympathie op te bouwen bij auto(sport)liefhebbers. De combinatie vierwielaandrijving en boxermotor, die geïdealiseerd wordt door de drukgevoede Impreza's (WRC, WRX of WRX STi), valt nog steeds in de smaak. Tot dusver had het in stand houden van dat concept echter meer iets van een militant pleidooi dan van een rationeel argument. Tenminste zolang er alleen benzine kon worden verstookt (in flinke hoeveelheden dan nog). Nu er een op alle vlakken (prestaties, soepelheid, levendigheid, geluid, rijcomfort, rijplezier en verbruik) schitterend dieselalternatief voorhanden is, zijn alle bezwaren weggevallen, in zoverre dat de Forester 2.0 D onder de compacte SUV's een aanbod is waar je niet omheen kunt. Een echt koopje zelfs, als je rekening houdt met de prijslijst en met het merkimago.

In dit artikel : Subaru, Subaru Forester

Tests

Onze tests