Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Subaru Forester 2.0i e-Boxer : Nog altijd een buitenbeentje

De vijfde generatie van de Forester blijft het merk-DNA trouw met zijn permanente vierwielaandrijving en boxermotor, maar is tegelijk toekomstgericht met zijn hybride ondersteuning en zijn indrukwekkende arsenaal veiligheidssystemen.

35.295 €
  • Score redactie 15.49/20

Overzicht :

Jawel, u kijkt wel degelijk naar de nieuwe Subaru Forester, al is dat misschien niet meteen duidelijk, want deze SUV lijkt als twee druppels water op zijn voorganger. Het Japanse merk ging er namelijk van uit dat het vorige model bijzonder goed in de smaak van de consument viel en er dus niet te veel aan de stijl veranderd mocht worden. Qua concept is deze vijfde generatie echter wél volledig nieuw. De Forester rust net als de recentste Subaru-modellen op het Subaru Global Platform (SGP), dat voldoet aan nieuwe normen inzake stijfheid, stevigheid en crashbestendigheid. Tegelijk werd de Forester ook iets breder (2 centimeter) en kreeg hij een 3 centimeter langere wielbasis, wat meer interieurruimte oplevert. En onder de motorkap schuilt de nieuwe hybride aandrijflijn die ook in de XV te vinden is en het gamma een schonere en zuinigere richting moet uitsturen: de e-Boxer. Deze hybride tweeliter op benzine is trouwens is de enige beschikbare motor, want de dieselversie is uit het gamma verdwenen.

  • Algemeen rijcomfort
  • Degelijke prestaties
  • Ruim en goed afgewerkt interieur
  • CVT en 4x4 standaard
  • Verhouding prijs-uitrusting
  • Beperkt voordeel hybridisering
  • Koffiemoleneffect CVT onder belasting
  • Vrij dorstige motor
  • Onoverzichtelijk dashboard, ergonomie
  • Beperkend uitrustingsbeleid, geen opties

In dit artikel : Subaru, Subaru Forester