Deze vijfkamp wordt duidelijk gewonnen door de Clio. Hij dankt zijn overwinning aan zijn homogeniteit, zowel qua binnenruimte als qua comfort of algemene kwaliteit. Bovendien kan deze kleine diesel ook lage gebruikskosten voorleggen. De Renault wordt op de hielen gezeten door de Peugeot, waarvan het gebrek aan ruimte achterin wordt gecompenseerd door een in deze categorie ongeëvenaard rijplezier. De Fabia legt beslag op de derde podiumplaats dankzij een bijzonder aantrekkelijke prijs, maar ook dankzij het lage verbruik van zijn weliswaar lawaaierige TDI. De Fiat Grande Punto en de Opel Corsa eindigen wiel aan wiel. De Italiaan schuift zijn binnenruimte, zijn lijn en zijn erg interessante prijzen als belangrijkste troeven naar voren, terwijl de Duitser scoort op het
vlak van afwerkingskwaliteit, comfort en uitrustingsmogelijkheden. Aan u de keuze.
In dit artikel : Renault, Renault Clio , Fiat, Fiat Punto , Peugeot, Peugeot 207 , Opel, Opel Corsa , Skoda, Skoda Fabia