Overzicht :
De jongste vertegenwoordiger van het Golf-geslacht start zijn carrière niet in de beste omstandigheden. En dan hebben we het niet alleen over de pandemie. Op het moment dat generatie nummer acht de troon bestijgt, heeft hij ook te maken met muiterij die nooit eerder zo uitgesproken was. Vandaag de dag is het namelijk de SUV Tiguan die schaamteloos de titel van bestverkochte Volkswagen ter wereld claimt. En dan is er binnen een paar weken ook nog de elektrische ID.3, die zich wil profileren als de Golf van het derde millennium.
Maar natuurlijk is de concurrentie voor deze nieuwe Golf niet alleen intern. Het traditionele C-segment blijft een van de pijlers van de markt in Europa en er zijn veel kanshebbers die maar wat graag de scepter willen overnemen. We hebben er vier verzameld rond de Golf met zijn instapdieselmotor van 115 pk, waarvan eentje zelfs met een premiumbadge: de BMW 1-Reeks, de Ford Focus, de Mazda 3 en de Opel Astra. Een goede gelegenheid om na te gaan of deze achtste generatie Golf de dirigent blijft die de maat aangeeft in zijn segment. Of toch op zijn minst op het vlak van veiligheid en connectiviteit, zoals Volkswagen belooft.
In dit artikel : BMW, BMW 1 Reeks , Ford, Ford Focus , Mazda, Mazda Mazda3 , Opel, Opel Astra , Volkswagen, Volkswagen Golf

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum