Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Korte tests / BMW 116d : Fleetrijders weten waarom

Geschreven door Kevin Kersemans op

Over de nieuwe 1-Reeks, en dan vooral over zijn gewijzigde architectuur, is al heel wat inkt gevloeid. Maar hoe brengt BMW’s compacte middenklasser het eraf als instapdieselversie 116d?

Prijs
NB

Na de 118i (zie de Gedetailleerde Wegtest in AG 1043) en de 118d (Driekamp in AG 1044) voelden we de nieuwe 1-Reeks ook nog eens aan de tand als 116d. In 2018 was die versie van de vorige generatie namelijk de bestverkochte dieselvariant in ons land – met dank aan de fleetmarkt wellicht. En hoewel voor de echte fanboys de overstap naar voorwielaandrijving nog altijd moeilijk te verteren is, moet gezegd worden dat heel die discussie in het geval van deze basisdiesel met 116 pk haast een louter filosofische kwestie is.

  • Compromis comfort-weggedrag
  • Binnenruimte t.o.v. voorganger (vooral achterin)
  • Bijdetijds infotainment
  • Vrij discrete driecilinder-diesel
  • Rijhouding, algemene ergonomie
  • Holle motor bij lage toeren
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Wat moeizame hernemingen
  • Prijs met opties
  • Versnellingsbak-bediening

In dit artikel : BMW, BMW 1 Reeks

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

Tests

Onze tests

De concurrenten