Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Range Rover Evoque Convertible TD4 180 : Cabriopionier

Een 4x4 met stoffen kap? Echt nieuw is het concept niet. Maar om het ook aantrekkelijk te maken moest het een mooie lijn krijgen, een verzorgd rijgedrag en een verfijnd comfort. Land Rover nam die handschoen op... en met succes.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.01/20

Overzicht :

De échte terreinwagen, ontwikkeld om duinen te overwinnen of door modder te ploeteren, werd geboren zonder dak. Van de iconische Willys uit de jaren veertig over de eerste Toyota’s Land Cruiser tot de originele Land Rovers en de schattige kleine Suzuki Samurai: echte offroaders kozen resoluut voor de eenvoudigste en meest functionele afdekking, zijnde een stoffen kap. Toen de terreinwagens eind jaren negentig langzaam maar zeker werden verdrongen door SUV’s, zette precies dat utilitaire karakter de meeste constructeurs ertoe aan om de kap in te ruilen voor een vast dak. 

Met uitzondering van enkele semicabrio’s zoals de Kia Sportage en Toyota RAV4 was het wachten tot 2011 op de eerste volwaardige ‘cabrio-SUV’: de Nissan Murano CrossCabriolet, die voorbehouden bleef aan de VS. De inderhaast getekende auto zag er op zijn zachtst gezegd vreemd uit, wellicht doordat de grootte van de stoffen kap te veel aanpassingen vroeg. De open Murano flopte dan ook compleet en werd zelfs nooit op de Europese markt gebracht. In 2014 werd hij ook in de States in alle stilte afgevoerd. Twee jaar later waagt nu Land Rover zich aan de uitdaging, zij het weliswaar met een veel betere basis.

  • Uniek concept, originele look
  • Nauwkeurig weggedrag on- en offroad
  • Gevrijwaard comfort (ophanging, binnenruimte)
  • Verzorgde akoestiek (met kap open of toe)
  • Luxueuze afwerking en uitrusting
  • Laadvolume, erg smalle kofferopening
  • Matig comfort op de achterste zitplaatsen
  • Meergewicht voelbaar bij het remmen
  • Zicht naar achteren en schuin naar achteren
  • Hoge basisprijs en dure opties

Geschreven door op