Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes-AMG C 63 Cabriolet: met biturbo-V8

Verwachte lancering : 01-08-2016

Geschreven door Olivier Duquesne op 23-03-2016

De C-Klasse Cabriolet heeft vanaf nu ook recht op de biturbo-V8 van de AMG GT. De Mercedes-AMG C 63 Cabriolet beschikt over 476 pk, en zelfs 510 pk voor de S-versie, en kan daarnaast ook nog eens rekenen op een sportief arsenaal.

De Mercedes-AMG C 63 Cabriolet vervolledigt het AMG-aanbod van de C-Klasse, na de C 43 met zijn V6. De specialisten van Affalterbach bieden de extremere variant aan met twee vermogens: 476 pk en 510 pk voor de C 63 S. De wieltreinen van de cabriolet beschikken over een regelbare adaptieve schokdemping en dynamische silentblocs. De super-C-Klasse Cabriolet kan eveneens rekenen op een sperdifferentieel op de achteras, dat mechanisch is voor de C 63 en elektronisch voor de C 63 S.

Prestaties

De overbrenging gebeurt via de sportieve Speedshift MCT-7-versnellingsbak van AMG met spatels aan het stuur. De Mercedes-AMG C 63 Cabriolet spurt, met een uitgewerkte klank die ondersteund wordt door een uitlaatsysteem met kleppen, van 0 naar 100 km/h in 4,2 seconden, tegenover 4,1 seconden voor de C 63 S. De topsnelheid is beperkt tot 250 km/h of tot 280 km/h met het AMG Driver's Package. De remmen kregen natuurlijk overeenstemmende proporties, met schijven van 360 millimeter of 390 millimeter voor de S, of 402 millimeter als optie. Met AMG Ride Control kan de bestuurder kiezen uit drie afstellingen van het onderstel: Comfort, Sport en Sport Plus. De cabriolet beschikt verder ook nog over vier rijmodi met AMG Dynamic Select.

Cockpit

Het openen en sluiten van de meerlagige stoffen kap kan gebeuren tijdens het rijden (tot 50 km/h). De inzittenden kunnen optioneel beschermd worden tegen turbulentie en wind door een automatisch uitklapbare deflector op de bovenste rand van de voorruitstijl (Aircap) of een warmeluchtstroom die ter hoogte van de nek blaast (Airscarf). De interieursfeer wordt gedomineerd door zwart similileer op het dashboard en inzetstukken van aluminium. De bestuurder houdt in zijn sport- of Performance-stoel een stuur met drie spaken vast met een middenmarkering.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten