Samenvatting Renault Trafic Van E-Tech Electric
- Flexis-hardware, Ampere-software
- Snelladen via 800V-architectuur
- Als L1 (4,87 meter) en L2 (5,27 meter)
- Achterwielaandrijving : 204 pk en 345 Nm
- Maximum laadvermogen van 1.250 kg
- Tot 450 kilometer rijbereik
- Lancering einde 2026
De Renault Trafic gaat elektrisch. En bij de ontwikkeling van de nieuwe, intussen vierde generatie van de gekende bestelwagen is de Franse constructeur niet over een nachtje ijs gegaan. Zo is er sprake van een gloednieuw Flexis-platform met software van Ampere, dat gebruik maakt van een 800V-architectuur die razendsnelle laadtijden impliceert. Hoe snel is Renault er wel vergeten bij te zeggen.

Wel dat dat Trafic Van E-Tech Electric verkrijgbaar zal zijn met twee verschillende batterijpakketten. Over de capaciteit zegt Renault voorlopig niets, wel dat de LFP-accu over een rijbereik van 350 en de NMC-tegenhanger zelfs van 450 kilometer beschikt.
Een motor, twee koetswerkvarianten
Voor de aandrijving zorgt een op de achteras gemonteerde elektromotor die een vermogen van 204 pk combineert met een maximaal koppel van 345 Nm. Dat zorgt ervoor dat de Renault Trafic een laadvermogen van 1.250 kilogram combineert met een trekvermogen van 2 ton.

De in het Franse Sandouville gebouwde Renault Trafic komt pas tegen het einde van 2026 op de markt. Je zal dan kunnen kiezen tussen de korte L1, die een koetswerklengte van 4,87 meter combineert met een laadvolume van 5,1 kubieke meter. En tussen de lange L2, die 5,27 meter lang is en tot 5,8 kubieke meter slikt.