Samenvatting Jeep Recon
- STLA Large-platform van Stellantis
- Elektrische aandrijving: 670 pk sterk
- Batterij van 100 kWh: 450 km rijbereik
- Verwijderbare deuren à la Wrangler
- Wordt eind 2026 in Europa verwacht
Een Jeep hoort een vierkante vormgeving te combineren met een ruig karakter en een heleboel terreintalent, vakjes die de nieuwe Recon met dikke stift kan afvinken. Maar dan wel in combinatie met twee elektromotoren die een systeemvermogen van 670 pk combineren met een maximumkoppel van 840 Nm. In 3,7 seconden spurt deze Jeep Recon van 0 naar 100 km/u.

Deurenstriptease
Belangrijker is de overduidelijke off-roadocus waaraan je een echte Jeep hoort te herkennen. Er zijn de genereuze aan- en afrijdhoeken (van respectievelijk 33,8 en 33,1 graden), de talrijke 4x4-modi van het Select-Terrain-systeem (met naast Auto, Sport, Sand en Snow ook een Rock-stand), de elektronische achtersper en (gesimuleerde) lage gearing. Weet wel dat de Recon dik 2,7 ton op de weegschaal zet.

Jeep zet de Recon op het STLA Large-platform van Stellantis. Het gebruikte batterijpakket gebruikt een 400V-architectuur en beschikt over een accucapaciteit van 100 kWh, wat een rijbereik van ongeveer 450 kilometer oplevert (gemeten volgens het Amerikaanse EPA-protocol). Fijn, maar het leukst zijn de volledig te verwijderen deuren en het (optionele) Sky One-Touch Power Top-dak dat je zowat volledig kan openen.
Ondanks zijn elektrische aandrijving lijkt de Recon weer een echte Jeep. En dat kunnen we in de loop van 2026 zelf ontdekken, want dan maakt deze terreinwagen de oversteek van de Verenigde Staten naar Europa.