Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Leapmotor breidt gamma uit met compacte A10

Met de introductie van de 4,2 meter lange A10 telt het Europese Leapmotor-gamma nu vier modellen. En dat elektrische SUV'tje zal je begin januari 2026 als wereldpremière kunnen ontdekken op het Autosalon van Brussel.

Samenvatting Leapmotor A10

  • Chinese constructeur onder Stellantis-vlag
  • Compacte crossover (4,2 meter)
  • Komt mogelijk naar Europa als B03X
  • "Wereldpremière" Brussels Motor Show

Veel wil Leapmotor nog niet kwijt over de nieuwe A10. Enkel dat het een 4,2 meter lange SUV met een elektrische aandrijving betreft. En dat de Chinese Stellantis-partner gebruik maakt van een nieuw EV-platform dat voorwielaandrijving combineert met LFP-batterijen. Volgens de Chinese, nogal optimistische CLTC-cyclus levert dat een rijbereik van 500 kilometer op, reken op een kleine 400 kilometer volgens het WLTP-protocol.

Officieel: Leapmotor A10 (2026) - wereldpremière Autosalon Brussel

Wereldpremière?

Leapmotor presenteerde de A10 op het Autosalon van Guangzhou, waar deze elektrische auto dus officieel zijn wereldpremière beleefde. Maar omdat de Europese versie wel eens een andere naam zou kunnen krijgen - buiten de Volksrepubliek zou Leapmotor de B03X-benaming gaan gebruiken - zou er op de Brussels Motor Show alsnog sprake kunnen zijn van een wereldpremière. Nu ja.

Officieel: Leapmotor A10 (2026) - wereldpremière Autosalon Brussel

Net zoals bij de andere Leapmotor-modellen moet een messcherpe prijs deze A10/B03X bijzonder aantrekkelijk maken voor de Europese consument. Het valt nog wel te bezien hoe blij de gemiddelde Stellantis-concessie is met de komst van deze Leapmotor, want die schiet toch onder de duiven van een Opel Mokka Electric en een Peugeot E-2008... Of van een Citroën ë-C3 Aircross of een Opel Frontera Electric. Toch?

 

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten