Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

Ontdek ons 'salonspecial' abonnementenaanbod: tot -50% korting

let's go!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mercedes GLC 220d Coupé : De BMW X4 van Mercedes

Mercedes blijft BMW slaafs volgen in zijn coupé-SUV-verhaal en brengt na de GLE Coupé nu de GLC Coupé uit. Die mag dan al compacter in afmetingen zijn, maar hij is er niet minder luxueus om.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.06 /20

Overzicht :

Van de G-Klasse over de ML, de GLK, de GL, de GLE, de GLS, de GLA en de GLE Coupé naar de GLC Coupé: de SUV’s van Mercedes zijn geëvolueerd van hoekige kleerkasten naar een heel andere designtaal, namelijk die van sportieve SUV’s met een afhellende daklijn. Op die manier behouden ze een laag profiel, terwijl het beeld toch dat van een grote auto is. Een mooie stijloefening, een beetje hocus-pocus van de marketing­afdeling en, bijgevolg, een hoop gebakken lucht. 

Een dergelijke manier van werken is trouwens niet enkel van toepassing op BMW (X5-X6, X3-X4) of Mercedes (GLE-GLE Coupé, GLC-GLC Coupé), maar eigenlijk op alle merken die ‘sportieve’ SUV’s met een lage daklijn in het gamma hebben. We denken bijvoorbeeld aan Land Rover (Range Rover Evoque), Jaguar (F-Pace) en Porsche (Macan). Zelfs lager in het gamma vind je compacte SUV’s waarvan de vloeiende lijnen eerder die van een vijfdeursgezinsberline zijn (genre Fiat 500X en tal van andere Europese en Aziatische voorbeelden).

  • Rijcomfort, zelfs met sportonderstel
  • Gefocust op dynamisch weggedrag
  • Binnenruimte gevrijwaard
  • Knappe coupélijn
  • Hoogtechnologische veiligheidsuitrusting (optioneel)
  • Zicht achteruit opgeofferd
  • Kleinere en moeilijk toegankelijke koffer
  • Beperkte hoogte onder bagagescherm
  • Filtering dwarse wegoneffenheden
  • Hoge prijs, dure opties