Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Renault Clio 5d 2020

  • Niet meer beschikbaar
  • Terwijl de in 2019 gelanceerde vijfde generatie van de Renault Clio uiterlijk zodanig zacht evolueerde dat je had kunnen denken dat het om een facelift ging, volgde in 2023 zo’n ingrijpende facelift dat het haast om een nieuw model lijkt te gaan. Inzake binnenruimte blijft de Clio echter geen hoogvlieger in dit segment: de beenruimte achterin is redelijk, maar zeker niet uitzonderlijk. De koffer heeft een meer dan behoorlijk volume van 318 liter, maar kampt met een vrij hoge laaddrempel. Het interieur telt een heleboel handige bergvakken, goed voor een totaal volume van 26 liter. De gebruikte materialen getuigen van kwaliteit, en op de zichtbare plaatsen voelt alles aangenaam zacht aan. De bestuurder kijkt uit op een verleidelijk en overzichtelijk dahsboard, dat ‘Smart Cockpit’ heet en gekenmerkt wordt door een groot aanraakscherm op de middenconsole en digitale instrumenten.

    Een sterk punt van de Clio blijft zijn voorbeeldige compromis tussen comfort en rijdynamiek, mede dankzij een snedig aanvoelende stuurinrichting, die nu ook wat meer feedback geeft. Opvallend is de hoogstaande geluiddemping. Het motorpalet telt twee benzines en een zelfladende hybride, die ondanks zijn 143 pk vooral goed tot zijn recht komt in de stad en bij een kalme rijstijl. Een diesel wordt bij ons niet meer aangeboden.

    De facelift van 2023 gaf de Clio een heel ander gezicht, maar qua kwaliteitsindruk en technologie was de Renault al in gunstige zin geëvolueerd bij zijn modelwissel in 2019. Bovendien blijft hij een van de prettiger rijdende auto’s in dit segment. Alleen blinkt hij voor een auto van net iets meer dan 4 meter nog altijd niet uit qua binnenruimte.

  • Benzine

    • Continu Variabele Transmissie
    • 90 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine

    • Automatisch
    • 140 pk
    • 3.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 140 pk
    • 3.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 140 pk
    • 3.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 140 pk
    • 3.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    LPG

    • Manueel
    • 100 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Renault Clio

Onze tests

Nieuws Renault

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget