Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Audi Q3 2020

  • Niet meer beschikbaar
  • De tweede generatie van de Q3 kwam eind 2018 op de markt en onderscheidt zich door zijn behoorlijk gespierde voorkomen – een look die nog versterkt wordt in de coupévariant. Ondanks zijn aflopende

    daklijn is die Sportback overigens net zo handig: met de achterbank rechtop hebben beide modellen een even grote koffer (530 tot 675 liter afhankelijk van de positie van de achterbank – 380 liter voor de plug-inhybrideversie). Ook qua binnenruimte houden de twee gelijke tred. Uiteraard biedt de Sportback een tikkeltje minder hoofdruimte, maar ook hij is altijd voorzien van een over 13 centimeter verschuifbare achterbank met verstelbare rug. Voorin kijken de inzittenden uit op een modern dashboard, met eventueel de befaamde Virtual Cockpit. De bovenste helft van het dashboard is mooi afgewerkt, maar lager vind je toch vrij harde en goedkoper aandoende kunststoffen. Het uitgebreide motorenpalet omvat benzines (van 150 tot... 400 pk), diesels (150 tot 200 pk) én een plug-inhybride (245 pk) die voor zelfstandigen fiscaal aantrekkelijk is. Voor alle versies geldt dat het weggedrag wel efficiënt is, maar dat je aan het stuur niet veel sensaties beleeft (de 400 pk sterke RS even buiten beschouwing gelaten). Het comfort is typisch Duits: de ophanging is aan de stugge kant, maar zeker niet oncomfortabel. De gestuurde schokdemping die Audi als optie aanbiedt, lijkt de meerprijs niet waard. Sportback of niet, de chique Audi Q3 heeft alles wat een SUV zo aangenaam maakt: hij is ruim, handig en moduleerbaar dankzij zijn verstelbare en verschuifbare achterbank. Bovendien kan hij worden uitgerust met het neusje van de zalm inzake connectiviteit. Al die opties maken hem er wel niet goedkoper op.
  • Diesel

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Audi Q3

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget