Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Ineos Grenadier 2026

  • Jim Ratcliffe, de grote baas van petrochemiereus en Mercedes F1-partner Ineos, wilde zijn eigen terreinwagen creëren. De in Duitsland ontwikkelde en in Frankrijk gebouwde Grenadier lijkt opvallend op de oude Land Rover Defender, maar rust op een eigen chassis, met de architectuur van een echte terreinwagen: een ladderframe met twee starre assen. Binnenin doet het ontwerp van de middenconsole en van de plafondverlichting denken aan de wereld van de luchtvaart en stellen we ook de goede Recaro-voorstoelen op prijs. De plastic vloerbekleding met afvoerpluggen maakt dat je het interieur kunt afspuiten.

    De Grenadier is verkrijgbaar met een lang chassis en als pick-up Quartermaster. De motoren zijn drie liter grote BMW-zescilinders op diesel (249 pk) of op benzine (286 pk), gecombineerd met de uitstekende achttrapsautomaat van ZF en dragen dezelfde prijs. De permanente vierwielaandrijving wordt aangevuld met drie sperdifferentiëlen (centraal, achteraan en vooraan). Voeg daar nog een reeks reductieverhoudingen aan toe en deze Ineos staat meer dan zijn mannetje in het terrein. En op het asfalt doet hij het zeker niet slecht, met een geslaagde afstelling van veren en schokdempers die de inzittenden beschermt tegen de schokken die je meestal voelt in hardcore terreinwagens. Aan de andere kant is zijn stuurinrichting (een kogelkringloopstuur) niet erg precies en te indirect.

    Deze Ineos druist in tegen de trend van de luxueuze SUV’s en is een pure avonturier zonder poespas, die gruwelijk efficiënt is in het terrein en gewapend met krachtige, niet-geëlektrificeerde BMW-motoren. Een robuust, eigenzinnig model met een sterke persoonlijkheid... maar een stevig prijskaartje.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 249 pk
    • 11.2 l / 100 km
    • CO2: 276 - 340 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 249 pk
    • 11.1 l / 100 km
    • CO2: 276 - 340 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 249 pk
    • 11.8 l / 100 km
    • CO2: 276 - 340 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 14.4 l / 100 km
    • CO2: 325 - 370 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 14.4 l / 100 km
    • CO2: 325 - 370 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 14.6 l / 100 km
    • CO2: 325 - 370 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Ineos Grenadier

Onze tests

Nieuws Ineos Grenadier

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget

Merken

De populairste merken