Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model KGM Tivoli 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • De Tivoli draait al eventjes mee: hij werd al gelanceerd in 2015, toen nog onder de naam Ssang­Yong. De 4,23 meter lange Tivoli onderging zowel in 2020 als in 2024 een facelift, waarbij die eerste vooral betrekking had op zijn onderstel en cabine en de laatste een nieuw front introduceerde, om de nieuwe merknaam – KGM – in de verf te zetten. Op de middenconsole vinden we nog altijd een groot centraal aanraakscherm, dat inzake connectiviteit goed bij de tijd is. Ook de veiligheidsuitrusting van deze Koreaanse cross-over is bij de les: de verplichte automatische noodremhulp is uiteraard standaard, maar ook een actieve spoorassistent en verkeersbordherkenning zijn aanwezig. Verder overtuigt de Tivoli nog altijd door zijn bijzonder ruime interieur. Ook de koffer heeft een behoorlijk volume, maar kampt helaas met een hoge laaddrempel – de verlengde Grand Tivoli met zijn reusachtig laadruim is niet langer verkrijgbaar.

    Het weggedrag is over het algemeen efficiënt, al schuilt er niet echt dynamisme in het onderstel van deze Koreaan. Na het verdwijnen van de diesel is er nog maar één motor over: de drukgevoede 1.5-viercilinder, die je ook kunt krijgen met een zestrapsautomaat. In combinatie met die laatste kan je zelfs vierwielaandijving aanvinken – uitzonderlijk in deze klasse. Weet wel dat beide een impact hebben op het verbruik en zo de uitstoot nog verder opstuwen.

    Met zijn nieuwe neus ziet de Tivoli er leuk uit en sinds zijn facelift van 2020 is hij behoorlijk goed mee. De basisversie gaat bovendien voor een appel en een ei van de hand, al wordt de uitrusting pas compleet in de hogere – en meteen flink duurdere – ­niveaus.

  • Benzine

    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 171 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 8.3 l / 100 km
    • CO2: 191 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 171 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 171 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 171 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 7.6 l / 100 km
    • CO2: 175 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7 l / 100 km
    • CO2: 161 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 7 l / 100 km
    • CO2: 161 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests KGM Tivoli

Onze tests

Nieuws KGM

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget