Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Mercedes-Benz C-Klasse Break 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • De huidige C-Klasse Break, die in 2021 op de markt kwam, is alweer flink gegroeid, tot 4,75 meter. De groei komt vooral de achterste inzittenden ten goede; de koffer werd slechts een beetje ruimer (490 liter in de plaats van 460). Met de achterbank neergeklapt beschik je over 1.510 liter aan laadruimte. Voorin is de C geïnspireerd op de S-Klasse, met hetzelfde grote rechtopstaande aanraakscherm dat nagenoeg alle functies bundelt. Er zijn eigenlijk nog amper knoppen te vinden, behalve op het stuur, maar die zijn zodanig klein dat het soms knoeien is om bepaalde functies aan de praat te krijgen.

    Op zoek naar een jeugdiger publiek zet Mercedes al een tijdje in op extra snedigheid in het onderstel, en dat merk je ook aan de nieuwe C-Klasse. Luchtvering is niet meer beschikbaar als optie, vierwielsturing is wél verkrijgbaar. Een teken des tijds is dat Mercedes in dit model enkel nog viercilindermotoren aanbiedt, op benzine (170 tot 258 pk) of diesel (163 tot 265 pk), allemaal gekoppeld aan een negentrapsautomaat en een mildhybridesysteem op 48 volt. Net als de berline kan ook de break worden besteld als plug-inhybride C 300 e met een vermogen van 313 pk en een (theoretisch) elektrisch rijbereik van 100 kilometer. En in navolging van grote broer E-Klasse bestaat nu ook de C-Klasse Break als avontuurlijk uitgedoste All-Terrain (altijd met 4x4). De in 2023 te lanceren plug-inhybride AMG C 63 S E Performance met vierwielaandrijving en 680 pk zal ook meteen te krijgen zijn als break.

    De C-Klasse Break koppelt al het goede van de vierdeurs aan een ruimere en vooral handigere koffer. Maar net als bij de berline geldt dat de prijs daarbij steeds hoger oploopt, zeker als je van alle indrukwekkende hoogtechnologische goodies wilt proeven die ook de break in de aanbieding heeft.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 200 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 130-147 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 200 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 123-140 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 204 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 157-177 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 204 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 150-168 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 313 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 15-19 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Mercedes-Benz C-Klasse

Onze tests

Nieuws Mercedes-Benz

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget