Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Mercedes-Benz EQS 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • De in 2021 gelanceerde EQS omschrijven als een elektrische S-Klasse is een beetje te kort door de bocht: deze gestroomlijnde vierdeurs (met een record-Cx van 0,20) rust op een specifiek platform en heeft een volledig andere carrosserie, met kortere overhangen en een lange wielbasis. Net als in de S-Klasse is achterin de beste plek om te vertoeven, met meer beenruimte dan voorin. Je zit er wel wat onderuitgezakt, omdat het dak laag is. De inrichting van de bestuurderspost is gelijkaardig aan die in de S-Klasse, met het verschil dat het grote infotainmentscherm hier (optioneel) gigantisch wordt: dat Hyperscreen palmt de hele breedte van het dashboard in. Mooi, maar ergonomisch niet altijd optimaal.

    De basisversie 450+ heeft tussen de achterwielen een elektromotor van 333 pk, terwijl de 4Matic-variant daarvan er twee heeft (één per as), samen goed voor 360 pk. De EQS 500 4Matic pakt uit met 449 pk, de 580 4Matic met 523 pk en de AMG 53 4Matic+ met 658 pk of als optie zelfs 761 pk... en zomaar eventjes 950 (of 1.020!) Nm. In alle gevallen is de batterij 107,8 kWh groot, wat een theoretisch rijbereik moet garanderen tot 756 kilometer (450+). Opladen kan op gelijkstroom met 200 kW. De EQS is altijd voorzien van luchtvering en van meesturende achterwielen, die erin slagen de grote afmetingen en het hoge gewicht netjes te camoufleren. Het stuur is wel opvallend licht, terwijl de regeneratieve remfunctie de feeling in het pedaal aantast.

    Dankzij een uitstekende stroomlijn en een slim energiemanagement haalt de Mercedes EQS het onderste uit de accu’s om een indrukwekkend rijbereik voor te leggen. Voeg daar een gewijde stilte in het interieur aan toe, en je krijgt een uitstekende elektrische kilometervreter. Eentje voor de Oberklasse weliswaar.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 292 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 292 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 292 pk
    • - km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Mercedes-Benz EQS

Onze tests

Nieuws Mercedes-Benz

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget