Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Mercedes-Benz G-Klasse 5d 2023

  • Na een carrière van bijna veertig jaar kreeg de G-Klasse in 2018 eindelijk een opvolger... die als twee druppels water op zijn voorganger lijkt. Deze tweede generatie bestaat enkel nog met vijf deuren en maakt nog altijd gebruik van een robuust ladderchassis, dat achteraan op een starre as rust. De voorwielen zijn daarentegen onafhankelijk opgehangen, voor een betere wielgeleiding op de weg – hoewel de G nog altijd kampt met uitgesproken rolneigingen en windgeluiden. Hoe dan ook komen de echte kwaliteiten van deze offroader pas bovendrijven waar het asfalt ophoudt, dankzij de bodemvrijheid van 24,1 centimeter, de permanente vierwielaandrijving, de reductiebak met korte verhoudingen en drie vergrendelbare differentiëlen.

    Het interieur werd zwaar gemoderniseerd. Net zoals de andere recente Mercedessen krijgt de G-Klasse twee grote multifunctionele schermen van elk 12,3 duim: eentje achter het stuurwiel, het andere boven aan de middenconsole. Vlak voor de rechterpassagier zit nog altijd een grote handgreep. De binnenruimte groeide in alle richtingen. In het vooronder is keuze tussen twee zescilinderdiesels (350 d en 400 d, met 286 en 330 pk) en twee varianten van de 4.0-biturbo-V8 (G 500 van 422 pk en AMG G 63 van 585 pk). Deze V8 is een waar plezier, maar zijn verbruik is angstwekkend.

    De G-Klasse blijft trouw aan zijn karakter en vormt nog altijd een uniek aanbod op de markt: in vergelijking met een Jeep Wrangler is hij oneindig geraffineerder, in vergelijking met een Range Rover veel puurder. Dat hij ook nog altijd een klein fortuin kost, lijkt zijn doelpubliek niet te storen, integendeel.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 367 pk
    • 8.7 l / 100 km
    • CO2: 227-261 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 585 pk
    • 14.8 l / 100 km
    • CO2: 335-358 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 449 pk
    • 11 l / 100 km
    • CO2: 249-281 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Mercedes-Benz G-Klasse

Onze tests

Nieuws Mercedes-Benz

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget