Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Peugeot 208 5d 2024

  • Niet meer beschikbaar
  • Vier jaar na zijn lancering in 2019 kreeg de 208 in de loop van 2023 een verjongingskuur, die vooral de neus wat strakker en agressiever doet ogen en binnenin een groter scherm voor het infotainmentsysteem introduceerde. Voor de rest blijft Peugeot trouw aan zijn i-Cockpit met hoog geplaatste tellerpartij in combinatie met een laag gemonteerd en afgevlakt stuurwiel. Origineel is het zeker, maar niet iedereen is ervoor gewonnen. Bij de duurdere versies is de tellerpartij digitaal en drie­dimensioneel. De afwerking en de aankleding van het interieur zijn voortreffelijk. De zitruimte achterin is echter beperkt voor een auto van 4,05 meter lang, en de kleine achterste deuropeningen bemoeilijken in- en uitstappen. In de koffer beschik je met de laadvloer in zijn laagste positie over een volume van 311 liter.

    Tijdens het rijden laat de 208 een bijzonder goede indruk na. Parasitaire geluiden zijn er niet, het motorlawaai is goed onderdrukt en de ophanging absorbeert wegoneffenheden voortreffelijk, terwijl ze tegelijk het koetswerk netjes onder controle houdt. De 208 is ook beschikbaar als elektrische auto, maar voorlopig nemen de benzines nog het gros van de verkoop voor hun rekening. Het gaat telkens om varianten van de 1.2 Puretech: handgeschakeld met 75 of 100 pk, of in een mildhybride combinatie met gerobotiseerde zesbak en dan 100 of 136 pk sterk. De diesel werd bij de facelift afgevoerd.

    De 208 weet te overtuigen door zijn design en afwerking, maar ook en vooral door zijn rijgedrag. Niet iedereen is evenwel gewonnen voor de i-Cockpit en wie geregeld passagiers moet vervoeren, zal de kleine deuropeningen en de vrij beperkte beenruimte betreuren.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 136 pk
    • 362 km • 16 kWh/100km
    • 50 kWh • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 156 pk
    • 400 km • 14.4 kWh/100km
    • 51 kWh • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 156 pk
    • 400 km • 14.4 kWh/100km
    • 51 kWh • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 100 pk
    • 5.5 l / 100 km
    • CO2: 124 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 100 pk
    • 5.5 l / 100 km
    • CO2: 124 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 100 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 116 - 119 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 5.4 l / 100 km
    • CO2: 120 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Peugeot 208

Onze tests

Nieuws Peugeot 208

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget

Tweedehands Peugeot 208

Tweedehands peugeot

Merken

De populairste merken