Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De Polestar 2 is de Tesla Model 3-rivaal bij uitstek. Het Chinese zustermerk van Volvo gaat er prat op dat het interieur gebruikmaakt van gerecycleerde materialen, die echter niet allemaal even degelijk aanvoelen. Jammer, want de binneninrichting getuigt van een smaakvolle en originele aanpak. Het centrale aanraakscherm draait op Android Automotive. Achterin is voldoende ruimte voor twee volwassenen. De koffer van deze vijfdeurs is daarentegen niet enorm: 405 liter. In de neus kun je nog 35 liter kwijt.
Bij de facelift van 2023 kreeg de Polestar 2 een herwerkte snuit en vooral onderhuidse evoluties. Hij bestaat nog steeds met één of twee motoren, maar de Single Motor-versies hebben sindsdien achter- in plaats van voorwielaandrijving, terwijl hun vermogen toenam tot 272 (Standard Range) of 299 pk (Long Range). Voor de Dual Motor-versies is dat 408 pk (of een ongewijzigde 476 pk met het Performance-pack). De batterij van het basismodel werd in de zomer van 2024 aangepast naar 70 kWh, wat vooral het piekvermogen voor snelladen heeft verbeterd: van 135 naar 180 kW. Voor de Long Range-modellen bedraagt de batterijcapaciteit nog altijd 82 kWh, wat in de Single Motor een theoretisch rijbereik van zomaar eventjes 654 kilometer oplevert. Hoe efficiënt deze vijfdeurs bochten rondt, hangt af van de gekozen opties. Het hoge gewicht én de grote velgen van het Performance-pakket fnuiken wel het veercomfort.
Een flitsend voorkomen, de juiste digitale accenten en de keuze tussen een aantrekkelijk rijbereik of potige prestaties: de Polestar 2 heeft heel goed gekeken naar zijn grote voorbeeld, de Tesla Model 3. Zelfs het verkoopmodel – puur online, dus zonder echte showrooms – is hetzelfde...