Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Polestar 2 : De weg naar succes?

De volledig elektrische Polestar 2 wordt het eerste echte productiemodel van deze offshoot van Volvo/Geely. Een auto die onder meer de Tesla Model 3 in het vizier neemt.

58.900 €
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

De Polestar 2 heeft al een paar optredens op autosalons achter de rug, recent nog in Brussel, en je kon al een voorschot betalen om een exemplaar te reserveren (zoals bij Tesla dus, en dat is niet de enige verwijzing naar die rechtstreekse concurrent). Sinds een paar weken is hij daadwerkelijk te bestellen. De eerste exemplaren zouden in juni geleverd kunnen worden. Opvallend daarbij is dat België pas het derde land is waar hij te koop wordt aangeboden. In andere landen wordt de verkoop binnenkort uitgerold.

Polestar is nog een zeer jong merk. We herinneren ons nog vrij levendig de première van het merk in Shanghai, in september 2017. In feite moet Polestar het elektrische premiummerk worden binnen de Chinese Geely-groep, dat ook eigenaar is van Volvo. Daarnaast is er binnen diezelfde groep ook nog Lynk & Co, dat voorlopig enkel elektrische SUVs bouwt, en nog een ander elektrisch merk, Geometry. 

Om Polestar in de markt te zetten viel de keuze op een eyecatcher: de Polestar 1, een exclusieve 2+2-coupé met plug-inhybride technologie, getekend door de vroegere designbaas van Volvo, Thomas Ingenlath, die vandaag… CEO van Polestar is. Deze 2 is een heel andere auto en het eerste serieproduct van het merk. Hij is gebaseerd op het kleine platform van Volvo, CMA genoemd (voor Compact Modular Architecture). Dat betekent dat hij nagenoeg alle techniek deelt met de Volvo XC40, en dan meer bepaald de Recharge, de volledig elektrische variant van Volvo’s compacte SUV , die eind van dit jaar bij ons op de markt komt. Volgend jaar mogen we de Polestar 3 verwelkomen, naar alle verwachtingen een flink uit de kluiten gewassen SUV (waarschijnlijk gebaseerd op het grotere Volvo-platform SPA), en ook weer geheel elektrisch aangedreven.

In dit artikel : Polestar, Polestar 2