Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Vernieuwde Hyundai i20 houdt slechts één motoroptie over

Geschreven door Olivier Duquesne op 10-05-2023

De Hyundai i20 zet zijn carrière discreet voort met een facelift. De uiterlijke retouches gaan gepaard met een technologische update en een ledsfeerverlichting binnenin. Er blijft wel maar een motorkeuze over.

De 2023-versie van de Hyundai i20 volgt het klassieke recept voor zijn restyling: een hertekende grille en aangepaste bumpers. De lichtsignatuur en de algemene look van de Koreaanse stadsauto blijven echter behouden. Nog een klassieker is dat het gamma koetswerkkleuren waarin de i20 kan worden besteld, wordt uitgebreid.
Nieuw zijn de kleuren Lucid Lime Metallic (foto's), Lumen Grey Pearl en Meta Blue Pearl. Binnenin worden voortaan leds gebruikt voor de plafondlampjes en de sfeerverlichting, waarvan de kleur kan worden aangepast aan de stemming van de inzittenden.

De boordtechnologie van de vernieuwde Hyundai i20 is uiteraard bijgewerkt. Zo krijgt de stadsauto standaard een lcd-scherm van 4,2 duim, USB-C-aansluitingen, een eCall-noodoproepsysteem gebaseerd op het 4G-netwerk en over-the-air (OTA) kaartupdates.
Voor de veiligheid is de functie Automatic Forward Collision Braking (FCA) van de i20 nu in staat om naast voetgangers ook fietsers te detecteren. Het Lane Following Assist (LFA) systeem zorgt ervoor dat de auto mooi op zijn rijstrook blijft.

Slecht één motoroptie

Als optie biedt Hyundai nog meer rijhulpsystemen. Zo remt Rear Cross-traffic Collision Assist (RCCA) de auto af bij het achteruitrijden uit een parkeervak als er gevaar is voor een botsing. Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA) is het dodehoek-waarschuwingssysteem dat visuele waarschuwingen weergeeft in de buitenspiegels.
En Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC) is een actieve cruise control die gekoppeld is aan gps-kaartgegevens om te anticiperen op bochten of rechte stukken op snelwegen en de ingestelde snelheid aan te passen.

Onder de motorkap van de gefacelifte Hyundai i20 blijft alleen de 100 of 120 pk sterke drukgevoede 1.0-benzinemotor over, met of zonder microhybridisatie op 48 volt. Het model is leverbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen (7DCT) of een manuele zesbak iMT (Intelligent Manual Transmission) die de motor ontkoppelt van de transmissie om de auto in de uitrolmodus te zetten wanneer het gaspedaal wordt losgelaten.

De productie van de Hyundai i20 facelift begint in het derde kwartaal van 2023 en de commercialisering volgt meteen daarna.

2023 Hyundai i20 facelift

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten