Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Chinezen kiezen buitenlandse merken

Geschreven door Olivier Duquesne op 04-02-2014

De inschrijvingscijfers voor de Chinese markt tonen aan dat de buitenlandse autobouwers de wind in de zeilen hebben. Slechts één inheemse constructeur haalde de top tien in 2013.

De fiscale regelgeving van China verplicht buitenlandse constructeurs om hun modellen voor de lokale markt ter plekke te produceren, in joint venture met een Chinese partner. Die investering lijkt echter zijn vruchten af te werpen als je kijkt naar de meest verkochte auto's in China, met voorop de Ford Focus (403.640 exemplaren), gevolgd door de Volkswagen Lavida (374.056 auto's) en Buick Excelle (296.183 stuks). Bij de merken voert Volkswagen de rangschikking aan, met 2.395.695 verkochte auto's in 2013. Daarmee doet VW een stuk beter dan de nummers twee (Hyundai, 1.030.708 exemplaren) en drie (Toyota, 857.749 auto's). De eerste Chinese constructeur is Great Wall, op een negende plaats.

Web Editor - Specialist Advice

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten