Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Opel vernieuwt Blitz-logo

Geschreven door Olivier Duquesne op 26-06-2023

De “Blitz” van Opel krijgt vanaf 2024 een nieuw uiterlijk. Het logo van het Duitse merk is licht aangepast om het moderner te maken, met een gebroken bliksemschicht en het kompas. Het symboliseert ook de elektrificatie.

Het “Blitz”-logo is een perfect symbool voor elektrificatie. De bliksemschicht werd in 1964 geïntroduceerd ter vervanging van de Zeppelin, een verwijzing naar de Opel “Blitz”-fiets van eind 19e eeuw. Die naam werd ook gegeven aan de snelle, lichte vrachtwagens van Opel Blitz die eind jaren 1930 op de markt kwamen.

Sinds de jaren 60 is de identiteit van Opel verbonden met deze bliksemschicht. In plaats van snelheid op te roepen, kan het Duitse merk het nu gebruiken voor elektrificatie.

In München

Het merk uit Rüsselsheim heeft dus een aantrekkelijke visuele identiteit om te bestendigen. Stellantis heeft daarom besloten het Opel-logo een beetje te moderniseren, met een scherper ontwerp dankzij een dunne scheiding tussen de twee delen van de bliksemschicht. De bliksemschicht blijft de cirkel doorkruisen.

De bliksemschicht is het centrale element van het Opel Compass, soms als aanvulling op het logo. Hij zal vanaf 2024 op productiemodellen verschijnen na de onthulling op de IAA Mobiliteitsbeurs in München van 5 tot 10 september.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten