Samenvatting VW Multivan eHybrid 4Motion (2025)
- 1.5 TSI met twee elektromotoren
- 4Motion zonder mechanische koppeling
- Systeemvermogen van 245 pk
- Elektrisch rijbereik van 95 kilometer
- Ook beschikbaar op de California-kampeerversie
Volkswagen breidt het gamma van de Multivan uit met een vierwielaangedreven stekkerversie. Het plug-hybride aandrijfgeheel baseert zich nog steeds op de bekende 1,5 liter-turbobenzine, maar wordt nu gecombineerd met twee elektromotoren: eentje van 85 kW voor- en een tweede van 100 kW achteraan. Dat levert een systeemvermogen van 245 pk op.
Het 4Motion-systeem van de vierwielaangedreven VW Multivan eHybrid doet het zonder mechanische koppeling tussen de voor- en de achteras. Het is de extra elektromotor die de achterwielen voor zijn rekening neemt die voor de integrale aandrijving en dus extra grip in moeilijkere omstandigheden zorgt.
Laadkenmerken en prijskaartje?
De plug-inhybride aandrijving gebruikt een batterijpakket met een accucapaciteit van 19,7 kWh, wat zich vertaalt in een WLTP-conform rijbereik van 95 kilometer. Je kan AC-laden aan 11 kW en DC-snelladen aan 50 kW. De elektrische topsnelheid van de VW Multivan eHybrid 4Motion bedraagt 130 km/u.
In België biedt VW-invoerder D'Ieteren de Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion aan vanaf 66.832 euro, toch 8.000 euro meer dan de 2.0 TSI en 10.000 euro meer dan de 2.0 TDI. De California-kampeerversie van dit vierwielaangedreven stekkerbusje verkoopt zijn huid pas vanaf 73.531 euro.
Bekijk ook onze video van de VW California