Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Mobiliteit / Brussel presenteert zijn mobiliteitsplan

Geschreven door David Leclercq op 23-10-2019

De stad Brussel heeft zijn mobiliteitsplan gepresenteerd, met de naam 'Good Move'. Daarbij wordt de veralgemening van de zone 30 voorzien.

Bart Dhondt (Groen) heeft het mobiliteitsplan van de stad Brussel voorgesteld. Dat moet de luchtvervuiling in de stad verminderen, maar ook de veiligheid verhogen en de wijken kalmer maken. Het moge echter duidelijk zijn dat dit mobiliteitsplan enkel de stad Brussel betrekt, en niet het gewest, dat zijn eigen plan heeft. Dat gezegd zijnde, is er een samenhang tussen de twee plannen volgens Dhondt.

Zone 30

Onder de maatregelen die worden genomen, merken we op dat de zone 30 groter wordt dan de vooraf gemelde zone binnen de kleine ring. Tot waar is nog niet helemaal duidelijk, maar Dhondt wil hem graag veralgemenen, behalve op hoofdwegen waar het verkeer te sterk vertraagd zou worden. En opgelet: er zal worden geïnformeerd en aangepast, maar ook worden bestraft.

20 snelheidscontroles

Inderdaad, repressie maakt deel uit van de grote lijnen van het mobiliteitsplan, aangezien de stad 20 snelheidscontroles gaat invoeren op zijn grongebied vanaf de komende lente. De kost van deze operatie: 80.000 euro. De controles worden vooral geïnstalleerd in de straten waar de snelheid het vaakst wordt overtreden. Het gaat echter om preventieve controles (met een snelheidsweergave) die, afhankelijk van hun effectiviteit, vervangen kunnen worden door echte flitspalen.

Eindelijk een opdeling

De stad Brussel gaat ook werken aan de indeling van zijn grondgebied, vooral voor de zones 30. Er zijn al tien wijken geselecteerd voor de uitvoering van deze werken, met als doel het doorgaand verkeer in deze stukken stad sterk te verminderen. Kortom, het circulatieplan van Brussel lijkt sterk op dat van Gent.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten