Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Mobiliteit / Canyon gaat van fietsen naar EV's

Geschreven door Frédéric Kevers op 03-09-2020

Fietsspecialist Canyon stort zich op de groeiende wereld van de elektrische auto. Met een nieuwe visie presenteert de fietsfabrikant een origineel, flexibel en intelligent voorstel.

Het is een simpele rekensom: de fiets en alternatieve mobiliteitsvormen zitten in de lift. Twee argumenten die Canyon, een bekend merk in de (elektrische) fietswereld, ertoe hebben geleid om de sprong te wagen met de ingenieuze elektrische vierwieler met de naam Future Mobility.

Van twee walletjes

Het is eigenlijk een soort gestroomlijnde fiets met vier wielen en elektrische assistentie, je moet dus nog zelf trappen. Het concept van Canyon heeft wel het dubbele voordeel dat het de beperkingen van een auto vermijdt (verzekering, inschrijvingsbewijs, administratieve rompslomp) en dat je op fietspaden mag rijden. Een antwoord op de klachten van steeds meer fietsers, die aan mobiliteit willen winnen zonder zich te moeten onderwerpen aan de problemen van het openbaar vervoer. De fiets heeft wel de wind in de rug zitten, maar er zijn ook enkele valkuilen aan verbonden: "De populariteit van elektrische fietsen neemt explosief toe in stedelijke gebieden, maar 45% van de potentiële gebruikers willen een vorm van transport dat ze beschermt tegen de wind, de regen en de sneeuw".

Als modulair vervoersmiddel biedt Future Mobility de mogelijkheid om een kleine passagier mee te voeren, je boodschappen of andere bagage onder de 'carrosserie'. Die is praktisch om je te beschermen tegen de elementen als het nodig is, maar is ook slim bedacht en biedt de mogelijkheid om 'open' te rijden door de bubbel naar voren te schuiven. Je mag er zowel mee op de weg als op het fietspad, terwijl de batterij van 2 kWh het concept van Canyon een stedelijke autonomie van 150 km geeft. Genoeg om te verleiden? De Duitse fabrikant is ervan overtuigd, maar zoals steeds zal het afhangen van de prijzen...

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten