Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Mobiliteit / Vlaamse regering kiest voor Oosterweelverbinding

De Vlaamse regering heeft geopteerd voor een aangepaste versie van het Oosterweeltracé om de ring rond Antwerpen rond te maken. Opmerkelijk is dat vrachtvervoer tol moet betalen in alle Scheldetunnels.

De Vlaamse regering heeft een beslissing genomen in het debat rond de Antwerpse ring: ze kiest voor een aangepaste versie van het Oosterweeltracé, met twee tunnels onder de haven en de Schelde. Het viaduct van Merksem verdwijnt en er komt een tunnel onder het Albertkanaal. Tegelijk wordt het knooppunt Antwerpen-West heraangelegd. Volgens de Vlaamse regering biedt dit tracé de beste garanties op een grotere verkeersveiligheid en een betere verkeersdoorstroming. Ze baseert zich daarvoor op de resultaten van het onlangs gepubliceerde milieu-effectenrapport.

Opmerkelijk is dat Vlaanderen van plan is om in alle drie de Scheldetunnels - Oosterweel-, Kennedy- en Liefkenshoektunnel - een variabele tolheffing in te voeren voor vrachtverkeer (tarieven zijn nog niet bekend). Personenwagens zullen wel nog kosteloos mogen gebruikmaken van de Kennedytunnel.

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten