Samenvatting Audi Q5 e-Hybrid (2025)
- PHEV op basis van de 2.0 TFSI
- Twee versies: 220 of 270 kW sterk
- Altijd met Quattro-vierwielaandrijving
- Accupakket van 25,9 kWh: 100 km rijbereik
- Nu te bestellen vanaf 65.250 euro
Audi breidt het gamma van de nieuwe Q5 en Q5 Sportback uit met de e-Hybrid quattro, een plug-inhybride variant van de 2.0 TFSI. Deze versie is beschikbaar in twee vermogensvarianten: met 220 kW (300 pk) en met 270 kW (367 pk). Deze aan de S Tronic met dubbele koppeling gehangen stekkerhybride komt met een batterijpakket van 25,9 kWh (waarvan 20,7 kWh bruikbaar), goed voor een rijbereik van 100 kilometer. Er is geen snellaadfunctie, AC-laden op wisselstroom kan aan maximum 11 kW.
Prestaties, koffer en prijzen
De Audi Q5 e-Hybrid quattro 220 kW sprint in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u, de variant met een systeemvermogen van 270 kW heeft slechts 5,1 tellen nodig. De elektrische topsnelheid bedraagt 140 km/u, de echte topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 250 km/u. Met de schakelpeddels kan je de remenergierecuperatie regelen, zoals dat ook het geval is bij veel elektrische auto's.
De volledig verstelbare achterbank behoort tot de standaarduitrusting van de plug-inhybride Audi Q5. Ze kan niet alleen in de lengte worden verschoven, maar komt tevens met verstelbare rugleuning. De koffer van de klassieke SUV-versie is 438 liter groot, de slankere Sportback houdt het bij maximum 433 liter. Met de achterbank neergeklapt neemt het laadvolume toe tot respectievelijk 1.358 liter en 1.300 liter.
De Audi Q5 e-hybrid quattro 220 kW en 270 kW kan je vanaf nu bestellen vanaf respectievelijk 65.250 en 75.650 euro , de eerste leveringen van de in Mexico geproduceerde SUV staan op de planning voor het najaar van 2025. De Sportback-versies kosten 68.750 (220 kW) en 78.400 euro (270 kW).