Porsche 911 Turbo S "T-Hybrid" (2026)
- T-Hybrid: 3,6 liter-boxer met dubbele eTurbo en elektromotor
- 711 pk, 800 Nm, 0-100 km/u in 2,5 seconden
- 14 seconden sneller dan zijn voorganger (7’03’’92)
- Belgische prijzen: coupé vanaf 276.162 euro, cabrio vanaf 290.601 euro
- Marktlancering eind 2025
Sinds 1975 belichaamt de 911 Turbo de perfecte synthese tussen brute mechaniek en verfijnde rijervaring. De eerste generatie, de 930, maakte indruk met zijn turbomotor en breed uitgebouwde wielkasten. Elke generatie daarna verlegde de grenzen door explosieve prestaties te combineren met dagelijks comfort en exclusiviteit.

Van intimiderende sportwagen is de Turbo uitgegroeid tot een veelzijdige GT, even comfortabel op de snelweg en in het dagelijkse verkeer als op de Nordschleife van de Nürburgring. De nieuwe Turbo S zet die traditie voort… maar tilt ze naar een nieuw technologisch niveau.
Brede billen blijven
Visueel evolueert de Turbo S zonder te breken met zijn DNA. De gespierde proporties blijven, maar het design oogt verfijnder. Voorzien van HD Matrix LED-koplampen, actieve koellamellen en een nieuwe aerodynamische diffuser oogt de voorzijde moderner dan ooit. De flanken herbergen exclusieve centrale wielmoeren, terwijl achteraan brede luchtinlaten, een vernieuwde lichtbalk en titanium uitlaatpijpen de toon zetten.

Zoals steeds onderscheiden de bredere carrosserie en spoorbreedte de Turbo van de “gewone” Carrera’s, een duidelijk statement van zijn toppositie in de range. Binnenin dezelfde logica: ingetogen luxe, edele materialen en exclusieve details in Turbonite, een kleurvariant enkel voorbehouden aan de Turbo.

Stiksels, decoratieve inzetstukken, gordels en zelfs de Sport Chrono-klok dragen deze signatuur. Het resultaat: Duitse precisie met sportieve flair, zonder de vertrouwde ergonomie van de 911 te verliezen.
T-Hybrid
Achterin werkt de legendarische 3,6-liter zescilinder boxer voortaan samen met T-Hybrid-technologie: twee elektrische turbo’s, een compacte hoogspanningsbatterij (1,9 kWh) en een elektromotor geïntegreerd in de 8-traps PDK. Samen goed voor een systeemvermogen van 711 pk voor een maximumkoppel van 800 Nm, beschikbaar over een bijzonder breed toerentalgebied.

De cijfers spreken boekdelen: 0-100 km/u in 2,5 s, 0-200 km/u in 8,4 s en een topsnelheid van 322 km/u. Op de Nordschleife is de nieuwe Turbo S maar liefst 14 seconden sneller dan zijn voorganger met een officiële tijd van 7’03’’92. Dit alles met een verbluffende rust, dankzij de geavanceerde vierwielaandrijving en een chassis met PDCC-elektrohydraulica voor ultieme stabiliteit, wendbaarheid en comfort.

De PCCB-remmen zijn opnieuw groter: 420 mm vóór en 410 mm achter, de grootste ooit op een 911. Achterbanden tot 325 mm breed zorgen voor het nodige gripniveau.
Kieuwen
Hoewel de hybridecomponent weinig toevoegt aan autonomie, revolutioneert ze wel de respons. De elektrische turbo’s elimineren vrijwel volledig de turbogat, wat resulteert in onmiddellijke kracht en ongekende soepelheid. De 400V-batterij maakt bovendien snellere aansturing van hulpsystemen mogelijk, zoals de vooraslift.

Actieve aerodynamica verhoogt de efficiëntie: lamellen, diffuser, spoiler en achtervleugel werken samen om de luchtweerstand te verminderen of juist extra downforce te genereren. Het Cx daalt met 10% tegenover de vorige Turbo S, wat de prestaties én het verbruik ten goede komt.

Een nieuwe, uit titanium vervaardige sportuitlaat, lichter en dieper klinkend, belooft een sonore soundtrack die bij de prestaties past.
De vernieuwde, voortaan hybride Porsche 911 Turbo S komt wederom als coupé (vanaf 276.162,61 euro) én als cabriolet (vanaf 290.601,27 euro), met leveringen gepland vanaf eind 2025.