Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Ook Porsche 911 Turbo S grijpt naar hybride hulp

Geschreven door Frédéric Kevers op 07-09-2025

De vernieuwde Porsche 911 Turbo S gebruikt een hybride boxermotor met twee elektrische turbo's, goed voor een systeemvermogen van 711 pk. Op de Nordschleife is deze T-Hybrid zo maar eventjes 14 seconden sneller dan zijn voorganger, evenmin een slak nochtans.

Porsche 911 Turbo S "T-Hybrid" (2026)

  • T-Hybrid: 3,6 liter-boxer met dubbele eTurbo en elektromotor
  • 711 pk, 800 Nm, 0-100 km/u in 2,5 seconden
  • 14 seconden sneller dan zijn voorganger (7’03’’92)
  • Belgische prijzen: coupé vanaf 276.162 euro, cabrio vanaf 290.601 euro
  • Marktlancering eind 2025

Sinds 1975 belichaamt de 911 Turbo de perfecte synthese tussen brute mechaniek en verfijnde rijervaring. De eerste generatie, de 930, maakte indruk met zijn turbomotor en breed uitgebouwde wielkasten. Elke generatie daarna verlegde de grenzen door explosieve prestaties te combineren met dagelijks comfort en exclusiviteit.

2026 Porsche 911 Turbo S T-Hybrid

Van intimiderende sportwagen is de Turbo uitgegroeid tot een veelzijdige GT, even comfortabel op de snelweg en in het dagelijkse verkeer als op de Nordschleife van de Nürburgring. De nieuwe Turbo S zet die traditie voort… maar tilt ze naar een nieuw technologisch niveau.

Brede billen blijven

Visueel evolueert de Turbo S zonder te breken met zijn DNA. De gespierde proporties blijven, maar het design oogt verfijnder. Voorzien van HD Matrix LED-koplampen, actieve koellamellen en een nieuwe aerodynamische diffuser oogt de voorzijde moderner dan ooit. De flanken herbergen exclusieve centrale wielmoeren, terwijl achteraan brede luchtinlaten, een vernieuwde lichtbalk en titanium uitlaatpijpen de toon zetten.

2026 Porsche 911 Turbo S T-Hybrid

Zoals steeds onderscheiden de bredere carrosserie en spoorbreedte de Turbo van de “gewone” Carrera’s, een duidelijk statement van zijn toppositie in de range. Binnenin dezelfde logica: ingetogen luxe, edele materialen en exclusieve details in Turbonite, een kleurvariant enkel voorbehouden aan de Turbo.

2026 Porsche 911 Turbo S T-Hybrid

Stiksels, decoratieve inzetstukken, gordels en zelfs de Sport Chrono-klok dragen deze signatuur. Het resultaat: Duitse precisie met sportieve flair, zonder de vertrouwde ergonomie van de 911 te verliezen.

T-Hybrid

Achterin werkt de legendarische 3,6-liter zescilinder boxer voortaan samen met T-Hybrid-technologie: twee elektrische turbo’s, een compacte hoogspanningsbatterij (1,9 kWh) en een elektromotor geïntegreerd in de 8-traps PDK. Samen goed voor een systeemvermogen van 711 pk voor een maximumkoppel van 800 Nm, beschikbaar over een bijzonder breed toerentalgebied.

2025 Porsche 911 Turbo S T-Hybrid

De cijfers spreken boekdelen: 0-100 km/u in 2,5 s, 0-200 km/u in 8,4 s en een topsnelheid van 322 km/u. Op de Nordschleife is de nieuwe Turbo S maar liefst 14 seconden sneller dan zijn voorganger met een officiële tijd van 7’03’’92. Dit alles met een verbluffende rust, dankzij de geavanceerde vierwielaandrijving en een chassis met PDCC-elektrohydraulica voor ultieme stabiliteit, wendbaarheid en comfort.

2026 Porsche 911 Turbo S T-Hybrid

De PCCB-remmen zijn opnieuw groter: 420 mm vóór en 410 mm achter, de grootste ooit op een 911. Achterbanden tot 325 mm breed zorgen voor het nodige gripniveau.

Kieuwen

Hoewel de hybridecomponent weinig toevoegt aan autonomie, revolutioneert ze wel de respons. De elektrische turbo’s elimineren vrijwel volledig de turbogat, wat resulteert in onmiddellijke kracht en ongekende soepelheid. De 400V-batterij maakt bovendien snellere aansturing van hulpsystemen mogelijk, zoals de vooraslift.

2025 Porsche 911 Turbo S T-Hybrid

Actieve aerodynamica verhoogt de efficiëntie: lamellen, diffuser, spoiler en achtervleugel werken samen om de luchtweerstand te verminderen of juist extra downforce te genereren. Het Cx daalt met 10% tegenover de vorige Turbo S, wat de prestaties én het verbruik ten goede komt.

2025 Porsche 911 Turbo S T-Hybrid

Een nieuwe, uit titanium vervaardige sportuitlaat, lichter en dieper klinkend, belooft een sonore soundtrack die bij de prestaties past.

De vernieuwde, voortaan hybride Porsche 911 Turbo S komt wederom als coupé (vanaf 276.162,61 euro) én als cabriolet (vanaf 290.601,27 euro), met leveringen gepland vanaf eind 2025.

Web Editor

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten